Max Verstappen besloot zijn krachtbron te wisselen voor de aanvang van de derde vrije training voor de Grand Prix van Australië. Hiermee heeft de Nederlander al zijn tweede motor van het jaar gebruikt, terwijl we pas aan het derde raceweekend bezig zijn. Iedere coureur heeft vier motoren per seizoen beschikbaar en Verstappen heeft nu de helft hiervan al gebruikt. Daarnaast komt Honda ook nog eens met slecht nieuws.
Red Bull Racing heeft na de tweede vrije training in Melbourne besloten om een nieuwe krachtbron in de RB20 van Verstappen te plaatsen, uit voorzorg na een harde tik in de eerste testsessie van het weekend. Aan het einde van de training op vrijdag ging de drievoudig wereldkampioen hard over de kerbstones, waardoor hij zijn chassis en vloer beschadigde. Ook kreeg de motor een flinke tik te verwerken, maar kon - na onderzoek - gewoon gebruikt worden tijdens de tweede vrije training.
Daarna werd deze krachtbron wederom gecontroleerd door de ingenieurs van Honda - die nog steeds de motoren voor Red Bull Racing bouwen en ontwikkelen - en werd er besloten om een nieuwe motor in de RB20 te plaatsen. Het leek eerst alleen uit voorzorg te zijn, zoals eerder gemeld, maar inmiddels heeft Auto, Motor und Sport meer informatie over de motor van de Limburger.
Lees ook
Daniel Ricciardo spreekt zich uit over strijd om tweede Red Bull-zitje
Max Verstappen gaat in op geruchten dat het motorproject van Red Bull ver achterop loopt
Honda-ingenieurs niet optimistisch
Volgens het Duitse medium hebben de Honda-ingenieurs aangegeven dat ze niet heel optimistisch zijn over de eerste motor van Verstappen in dit seizoen, welke werd vervangen na de tweede vrije training in Australië. De Japanners denken dat deze niet meer te herstellen is voor de rest van het jaar en dat de regerend wereldkampioen al één krachtbron uit zijn pool kwijt is geraakt. Dat betekent dat hij de komende 22 raceweekenden - inclusief zes sprintraces - moet uitzingen met drie motoren.
De krachtbron van Verstappen zal nu naar Sakura gestuurd worden, waar deze helemaal uit elkaar gehaald wordt en de Honda-ingenieurs een definitief oordeel kunnen geven over de motor.
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties