Nick Hoedeman, een documentairemaker die sinds 2017 meerdere documentaires heeft gemaakt over de familie Verstappen, heeft in gesprek met Motorsport.com laten weten dat Max Verstappen een bijzondere kant heeft die niet veel mensen van hem zien.
Het is geen geheim dat Verstappen absoluut geen fan is van de immens populaire Netflix-serie 'Formula 1: Drive to Survive'. Volgens Verstappen wordt er namelijk 'nepdrama' gecreëerd in de serie en daar is de 27-jarige Nederlander absoluut geen fan van.
Dat houdt echter niet in dat er geen documentaires over het leven van Verstappen zijn. In tegendeel zelfs, want op Viaplay zijn er sinds 2022 meerdere documentaires te zien over het leven van Verstappen, zowel op als naast het Formule 1-circuit.
De maker van die documentaires, Hoedeman, laat in gesprek met Motorsport.com weten dat alles wat men ziet in zijn documentaires echt gebeurd is. Er is dus niets in scene gezet volgens Hoedeman, iets wat Verstappen uiteraard enorm op prijs stelt.
"We gaan geen verhalen creëren. We hebben een relatie die gebaseerd is op vertrouwen en als ik in de buurt ben, kan hij vrijuit spreken. Ik reis nooit met een grote groep met Max. Ik ben alleen, of ik heb één DOP (director of photography, red.) bij me, dus het blijft altijd heel persoonlijk en privé", begint Hoedeman.
Later in het interview gaat Hoedeman in op zijn relatie met Verstappen. Door zijn goede relatie met de Nederlander ziet hij vaak een kant van hem die maar weinig mensen zien: Verstappen is maar een hele normale jongen.
"We hebben een vertrouwensrelatie en als ik in de buurt ben, kan hij vrijuit spreken. Hij is heel ruimdenkend. Het meest verrassende aan Max is dat hij gewoon een normale jongen is. Iedereen denkt dat hij het meest extravagante leven heeft, maar hij is gewoon graag thuis bij zijn familie en vrienden", gaat Hoedeman verder,
"Natuurlijk zit hij in een privéjet en reist hij de wereld rond, maar diep van binnen is hij nog steeds dat vijfjarige jongetje dat het heerlijk vindt om in een raceauto te zitten", aldus de documentairemaker in gesprek met Motorsport.com.
Lees het artikel op de mobiele website