Voormalig F1-coureur uit zorgen over Red Bull: 'Ze rijden volgend jaar waar Williams rijdt'

| door I. van den Berg

Red Bull zou aankomend jaar wel eens een team in de middenmoot kunnen zijn. Dat is de lezing van voormalig Williams- en McLaren-coureur Juan Pablo Montoya bij Instant Casino.

Het team van Red Bull staat aankomend seizoen voor een grote opgave. Voor het eerst in de geschiedenis van het team zal er namelijk met een eigen krachtbron worden geracet. Om de nieuwe krachtbron tot een groot succes te maken, is Red Bull voor aankomend seizoen een samenwerking aangegaan met autofabrikant Ford.

Naar verluidt zouden er echter problemen zijn met de ontwikkeling van de 2026-krachtbron, zo meldt ook Montoya. "Ze hebben een motor voor volgend jaar waarvan niemand weet hoe goed die op dit moment is. Red Bull zou volgend jaar kunnen rijden waar Williams rijdt", begon Montoya zijn verhaal bij Instant Casino.

Lees ook

Montoya ziet ook probleem bij Mercedes

Gezien Verstappens uiterst onzekere toekomst bij Red Bull kan een niet competitieve krachtbron ervoor zorgen dat de Nederlander zijn geluk elders zoekt. Volgens Montoya is Verstappens bestie optie dan ook om over te stappen naar het team van Mercedes, dat volgens ingewijden over de beste motor beschikt in 2026. Echter, de Colombiaanse oud-coureur ziet ook een probleem bij Mercedes.

"Het moeilijke is. McLaren heeft net Piastri opnieuw gecontracteerd. Zou Toto Antonelli wegdoen voor Max? Of zou je George wegdoen? Ik weet niet hoe duidelijk de optie is. Als Max naar Mercedes zou gaan, zou degene die Mercedes verlaat naar mijn mening naar Red Bull gaan", liet Montoya optekenen, doelend op een coureursruil tussen Red Bull en Mercedes.

"Als je morgen een beslissing moest nemen, zou je George dan dumpen? George is al heel lang een Mercedes-man. Het is niet zo dat de enige ogen op Antonelli waren gericht. En Antonelli heeft het heel goed gedaan als groentje. Dus de vraag is, wil je George aan Max koppelen? Wil je Max aan Antonelli koppelen?", aldus de oud-coureur.

Lees het artikel op de mobiele website

Net binnen

Bekijk meer artikelen