F1-paddock ontploft: 'Max Verstappen in gesprek met McLaren en Zak Brown voor megatransfer'

| door R. Willems

Volgens The Daily Mail heeft de entourage van Max Verstappen inmiddels gesprekken gevoerd met het management van McLaren om een mogelijke transfer in de toekomst te bespreken. De Nederlander zou niet gelukkig zijn bij Red Bull Racing, waar de prestaties maar achterwege blijven en waar hij telkens getrakteerd wordt op een nieuwe teleurstelling.

Lange tijd leek Verstappen daardoor een overstap te gaan maken naar Mercedes - het team van Toto Wolff. Maar daar lijkt een clausule in het contract van George Russell een stokje voor te steken. De Brit sprak in Oostenrijk met enorm veel vertrouwen en liet weten dat hij met zekerheid kon zeggen dat hij in 2027 bij Mercedes zou rijden. Er gingen al geruchten dat de optie in het contract van Russell gelicht was, maar daar wilde hij niet op ingaan. Het enige wat hij wél kon melden was dat Verstappen geen plek zou hebben bij Mercedes, volgend seizoen.

"Er is dit weekend geen aankondiging. Maar ik ga hier [bij Mercedes, red.] volgend jaar racen. Honderd procent. Het is nog niet eens besproken [met Toto Wolff, red.], want we hoeven er niet over te praten. Er is geen twijfel over mogelijk. Ik wil er niet verder op ingaan, maar ik ben hier volgend jaar en dat is een feit", zo zei Russell in Spielberg.

Hierdoor lijkt een overstap naar Mercedes dus niet mogelijk voor de viervoudig F1-wereldkampioen, die daardoor naar andere opties moet kijken. En volgens meerdere zéér betrouwbare bronnen heeft het management van Verstappen inmiddels gesprekken gevoerd met een andere geïnteresseerde partij: het team van McLaren.

Lees ook

Zak Brown wil Verstappen

De Telegraaf meldt dat Zak Brown gecharmeerd is van Verstappen en dat Oscar Piastri clausules in zijn contract heeft staan, waardoor hij na dit seizoen al zou kunnen vertrekken bij McLaren - lees: ontslagen zou kunnen worden. En volgens zowel The Daily Mail als de officiële website van de Formule 1 zijn er inmiddels gesprekken gevoerd tussen McLaren en Verstappens entourage.

Deze gesprekken zijn aangegaan met het oog op een samenwerking tussen het team uit Woking en de Nederlander - waarbij Zak Brown een superteam wil maken met Verstappen en Lando Norris. De gesprekken vinden volledig achter gesloten deuren plaats, maar bronnen weten aan The Daily Mail te melden dat een deal zeker in de lucht hangt.

"Het is een idee waar McLaren enthousiast over is. Als het doorgaat, zou dat in 2028 kunnen zijn, maar het zou zelfs eerder kunnen zijn", aldus de Britse krant. Een overstap naar McLaren zou voor Verstappen betekenen dat hij gekoppeld blijft aan Gianpiero Lambiase, zijn race-engineer bij Red Bull Racing. De Brit met Italiaanse roots maakt binnenkort namelijk ook de overstap naar het team van Zak Brown - waar hij direct onder teambaas Andrea Stella komt te werken.

Lees het artikel op de mobiele website

Net binnen

Bekijk meer artikelen