De Grand Prix van Hongarije verliep niet naar wens van Ferrari, waarbij vooral Charles Leclerc veel pech had. Bij de Monegask gingen er al dingen voor de race mis, waarna ook de GP zelf in het water viel voor Leclerc.
Op de grid kreeg Leclerc van zijn team al te horen dat hij water zou hebben gedurende de race. Er was een probleem met zijn drinksysteem, dus moest hij het anderhalf uur volhouden zonder drinken in een buitentemperatuur van 30 graden [50 graden in de cockpit].
Daarna, tijdens de race, kende Leclerc een dramatische pitstop van bijna tien seconden, waardoor hij achter teamgenoot Carlos Sainz viel. Uiteindelijk wisselde Ferrari de rijders weer om - tot ongenoegen van Sainz - maar Leclerc ontving even later ook nog eens een vijf seconden straf voor het te hard rijden in de pitstraat.
Uiteindelijk eindigde Leclerc op de zevende plek, terwijl Carlos Sainz achtste werd. Volgens Fred Vasseur, teambaas van Ferrari, ging er een hoop niet goed in Hongarije. De Italianen moeten nu onderzoeken wat er precies misging, afgelopen weekend.
"Allereerst hebben we tijd nodig om te begrijpen wat we goed en fout hebben gedaan, want het [kwalificatie]format was anders en het is niet zo makkelijk om het weekend te analyseren. Maar ik denk dat het aan onze kant veel meer ligt aan het feit dat we van het begin tot het einde te veel fouten hebben gemaakt. Het gaat niet alleen om de pitstop of de te hoge snelheid in de pits of de kwalificatie van gisteren of het bandenmanagement...", zo begint Vasseur bij Sky Sports.
Om erachter te komen wat er precies allemaal fout ging in Hongarije - en hoe Ferrari dit kan verbeteren voor de volgende races - heeft Vasseur op maandag een complete foutenlijst doorgespit.
"Ik heb de laatste 35 jaar van mijn leven aan de pitmuur doorgebracht en elke maandag van mijn carrière gaan we door een lijst met fouten. Het is de taak van de teambaas om die lijst met de teamleden door te nemen en op te lossen. Ik ben heel open als ik zeg dat we te veel fouten maken."
Lees het artikel op de mobiele website