Carlos Sainz is niet blij dat hij achter Charles Leclerc is geëindigd in de Grand Prix van Hongarije. De Spanjaard kwam voor zijn teamgenoot te liggen nadat deze een slechte pitstop kende, waarbij de wheelgun bij het linker achterwiel niet meewerkte.
Hierdoor had Leclerc geen pitstop van twee seconden, maar stond hij tien seconden stil in zijn pitbox. Carlos Sainz wist zijn teamgenoot op die manier in te halen, maar lang kon hij niet van die voorsprong genieten.
Later in de race haalde Ferrari Leclerc eerder naar binnen, waardoor hij een undercut kon plaatsen op Sainz. Nieuwe banden gingen als een speer op de Hungaroring en doordat Leclerc eerder naar een nieuw setje rubber wisselde, kon hij Sainz weer voorbijsteken.
Na de GP laat Sainz aan DAZN weten dat hij baalt dat Ferrari besloot om ze te wisselen met deze vroegere stop van Leclerc. Hij beticht het team er dan ook van dat dit bewust gebeurde.
"Ik kan er niet veel over zeggen. Charles had een langzamere pitstop en daarna hebben ze ons van positie gewisseld om hem te compenseren. Dat is echt jammer. Maar we moeten ons vooral zorgen maken over het feit dat de Mercedessen zo ver voor ons zitten. We zijn er het hele seizoen al niet in geslaagd om het gat te dichten", zo begint Sainz.
Lees ook
Christian Horner haalt uit naar Nico Rosberg na Hongaarse GP: 'Moet zelfs jij het mee eens zijn'
Lewis Hamilton niet blij met actie Max Verstappen: 'Dat was niet top'
Ferrari zakt verder weg
Maar Sainz is niet alleen bezorgd dat Mercedes ook in Hongarije weer sneller was dan de SF-23. Bijna alle renstallen die bovenin meevechten waren beter dan het Italiaanse team, behalve Aston Martin. Dat vooral McLaren ineens voor ze staat is voor Ferrari genoeg reden om hard aan het werk te gaan.
"McLaren ligt ook duidelijk voor op ons, dus we moeten ons focussen op onszelf en ons verbeteren, want onze concurrenten maken grote stappen voorwaarts", aldus de eenmalig Grand Prix-winnaar.
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties