Mercedes was tussen 2014 en 2020 het dominante team in de Formule 1, maar in 2021 moesten de Duitsers de rijderstitel al laten aan Max Verstappen. Sinds dat moment is er weinig te juichen in Brackley, wat voor irritatie zorgt bij Lewis Hamilton.
De zevenvoudig wereldkampioen liet aan het begin van het seizoen al weten dat zijn ingenieurs niet naar hem geluisterd hadden bij het ontwerpen van de W14 en dat hij 'al wist dat de auto niet goed zou zijn' toen hij zijn 2023-bolide voor het eerst zag.
Na de Grand Prix van Bahrein bood Hamilton zijn excuses aan voor deze uitspraken en zei hij dat het team één zou blijven. Maar na de GP van Saoedi-Arabië had Hamilton wederom wat nare opmerkingen over voor zijn collega's bij Mercedes.
Volgens George Russell heeft dat er niet door gezorgd dat Mercedes uit elkaar begint te vallen. In tegendeel zelfs. Het team van Toto Wolff is meer één dan ooit.
De jonge Brit, die vorig jaar de Grand Prix van Brazilië won, ziet net als Lewis Hamilton in dat de W14 niet de auto is waar hij op had gehoopt. Maar volgens Russell betekent dat niet dat men met vingers naar elkaar gaat wijzen en verantwoordelijken zoekt voor deze situatie.
"Ik denk dat veel mensen hebben geaccepteerd dat deze beslissingen niet de juiste waren, maar niemand wijst met een beschuldigende vinger omdat ze beslissingen hebben genomen met de beste bedoelingen en met de informatie die we hadden", begint Russell bij RacingNews365.
De Formule 2-kampioen van 2018 heeft daarnaast aan dat de schuld afschuiven op Mike Elliott niet eerlijk is. De technisch directeur van Mercedes is onder veel druk komen te staan nu de W14 een mislukking lijkt. Maar Russell meent dat niet alleen hij verantwoordelijk is.
"Ik denk dat als het gaat om auto-concepten, we een richting op gaan waar tweeduizend mensen heen willen. Het is nooit één persoon die daar over beslist", aldus Russell.
Lees het artikel op de mobiele website