Sky Sports-commentator en voormalig Formule 1-coureur Martin Brundle is van mening dat het debuut van Lewis Hamilton bij Ferrari nogal teleurstellend is verlopen. De Brit kwam in Melbourne niet verder dan een tiende positie, waarmee hij slechts één punt mee naar Maranello nam. Maar dat was niet de enige reden waarom Brundle niet helemaal te spreken was over de eerste race van Hamilton in het Ferrari-rood.
In zijn column voor Sky Sports kijkt de voormalig teamgenoot van Ayrton Senna terug op de openingsrace van 2025. In Australië waren er een aantal coureurs die erg goed voor de dag kwamen, zoals Max Verstappen en Kimi Antonelli - de opvolger van Lewis Hamilton bij Mercedes. Maar ook van een aantal coureurs werd er meer verwacht dan dat ze tentoonstelden en Hamilton was daar één van, aldus Brundle.
"Ondanks veel vrolijke woorden en redenen waarom hij zijn stuur en andere nieuwe aspecten moest leren, had Lewis Hamilton een naar alle maatstaven teleurstellende start van zijn Ferrari-carrière", begint de Brit. "Achtste op de grid [na de kwalificatie] achter zijn teamgenoot Leclerc, wat terrein verliezen in de eerste bocht en de Williams van Alex Albon volgen voor wat een eeuwigheid leek, en dan voorbij worden gestoken aan de buitenkant van de snelle bocht negen door een spectaculair herstellende [Oscar] Piastri in de laatste ronde - waardoor Lewis naar één punt op de 10e plaats werd verwezen - was niet waar hij zou moeten zijn."
Maar niet alleen de snelheid van Lewis Hamilton in de kwalificatie en de race zorgde ervoor dat Brundle niet onder de indruk was van zijn landgenoot. Het feit dat de zevenvoudig wereldkampioen meerdere keren boos klonk over de radio, richting race-engineer Riccardo Adami, verdiende ook niet de schoonheidsprijs.
Volgens Brundle gaf de ingenieur van Hamilton juist waardevolle informatie, maar leek de man uit Stevenage daar niet gediend van te zijn, wat hij op duidelijke manier liet merken richting zijn Ferrari-collega. Dat is iets wat Brundle niet snapte.
"Ik begrijp niet waarom Lewis zo boos was op zijn ingenieur Riccardo Adami, die volgens mij gewoon relevante en nuttige informatie probeerde door te geven."
Lees het artikel op de mobiele website