Max Verstappen gaat in op geruchten dat het motorproject van Red Bull ver achterop loopt

| door R. Willems

Max Verstappen heeft genoeg opties als hij Red Bull Racing wil verlaten. In Saoedi-Arabië leek het er even op alsof hij daadwerkelijk zou vertrekken bij het team waar hij groot is geworden, maar in Melbourne klonk de Nederlander al een stuk zekerder van zijn zaak. Hij gaf aan dat de ruzie binnen Red Bull Racing gezien moest worden als een familie die ruziet met elkaar.

Volgens Verstappen is Red Bull zijn tweede familie en die hebben ook weleens mot met elkaar. Het gaat er dan om hoe de familie het bijlegt met elkaar en of de band onderling hetzelfde blijft als daarvoor. Verstappen heeft het vertrouwen dat dat allemaal goed gaat komen, waardoor een vertrek - voor nu - uitgesloten lijkt. Maar alsnog blijft er een vraagteken boven de toekomst van de Limburger hangen. Hoe zit het namelijk met het motorproject van Red Bull?

Doorgaans zeer goed geïnformeerde media hebben namelijk te horen gekregen dat Red Bull Powertrains ver achterloopt op het motorproject van Mercedes en Ferrari. Dit zou kunnen betekenen dat Red Bull en Max Verstappen met een achterstand beginnen aan de 2026-reglementen en de Nederlander wellicht dat ziet als een kans om van team te ruilen. Als de drievoudig wereldkampioen in Melbourne geconfronteerd wordt met vragen over de geruchten rondom het Red Bull-project, laat Max weten dat niet ieder gerucht als waarheid gezien moet worden.

"Als ik over alles moet speculeren, zou ik me zorgen moeten maken of ik morgen nog wel leef, toch? Ik maak me daar niet al te veel zorgen over, ik heb daar ook nauw contact over met Christian [Horner, red.]. En de mensen die daar werken, werken echt keihard. Dus daar hoef je niet direct over in paniek te raken", begint Verstappen.

Lees ook

'Geen gemakkelijke taak'

Maar de regerend wereldkampioen geeft wel aan dat het zeker lastig zal worden om fabrikanten als Mercedes en Ferrari, die op dit gebied al jarenlange ervaring te hebben, af te troeven. "Het is nog steeds geen 2026 en we weten dat het een zeer grote taak is. We nemen dat niet licht op, met zoveel gevestigde motorfabrikanten denken we ook niet dat het makkelijk zal zijn om hen te verslaan. Maar er werken veel goede mensen aan het project en we zijn er erg enthousiast over. Dus de tijd zal leren wat het gaat worden", aldus de Limburger.

Lees het artikel op de mobiele website

Net binnen

Bekijk meer artikelen