Red Bull-coureur Max Verstappen kon niet tevreden zijn over de snelheid van zijn RB21 aan het begin van de race in China. De viervoudig wereldkampioen kwam tekort om daadwerkelijk mee te doen om de podiumplaatsen en moest vanaf de zesde plaats zelfs achterom kijken, naar Kimi Antonelli in de Mercedes en de beide Racing Bulls.
Echter was het aan het einde van de race een heel ander verhaal voor de Nederlander. In de laatste twintig ronden kwam de Red Bull ineens tot leven en in de slotfase van de Grand Prix was Verstappen zelfs de snelste man op de baan, achter Lewis Hamilton die net een bandenwissel had gemaakt.
Max wist Charles Leclerc op prachtige wijze in te halen in bocht 2, waarmee hij naar de vierde plaats snelde en ervoor zorgde dat hij op P2 staat in het kampioenschap, slechts acht punten achter Lando Norris. Over de boordradio kreeg Verstappen eerst de complimenten van race-engineer Gianpiero Lambiase, die van mening was dat zijn coureur uitzonderlijk gereden had op het Shanghai International Circuit.
"Goed gedaan Max. Je hebt heel, heel goed gereden. Goed gedaan", aldus de Brit met Italiaanse roots. Verstappen reageerde eerst nog wat ingetogen: "Ik denk dat het einde niet zo slecht was, alleen het begin was best moeilijk. Maar ja, het was oké. Beetje leuk racen ook, aan het einde."
Echter bedenkt de Nederlander zich daarna en vindt hij dat de snelheid in zijn Red Bull aan het einde serieus goed was. Hij wil dan ook dat het team goed naar alle data gaat kijken, want als ze die snelheid over de gehele race kunnen verdelen, zou dat weleens kunnen zorgen dat Verstappen alsnog zijn vijfde titel binnen gaat slepen in 2025.
"Laten we alles analyseren. De laatste paar ronden waren een stuk competitiever, dat is zeker", zegt Verstappen, die daarmee een positief bericht heeft voor alles en iedereen die Red Bull een warm hart toedraagt.
Lees het artikel op de mobiele website