Wie niet het duurste Viaplay-abonnement heeft, zal zich ongetwijfeld geërgerd hebben tijdens de Dutch GP. De streamingdienst liet op meerdere ongelukkige momenten een reclame zien, waardoor Nederlandse fans belangrijke gebeurtenissen niet goed konden bekijken.
Viaplay is nog altijd niet populair bij de Formule 1-fans in Nederland sinds het de sport wegkaapte voor de neus van Ziggo Sport in 2022. De klachten gaan vaak over de kwaliteit van het streamen of de hoogte van de abonnementskosten, maar ook de reclames zijn een doorn in het oog van veel kijkers.
Sinds dit jaar heeft de dienst namelijk een abonnement waarbij reclames getoond worden tijdens een uitzending. Deze heeft het normale abonnement van vorig jaar vervangen en dus is de kwaliteit van het product achteruit gegaan. Tegen een meerprijs kunnen reclames uitgeschakeld worden.
Tijdens de race op Zandvoort waren de reclames nóg irritanter dan normaal voor de fans met het goedkopere abonnement, want de onderbrekingen vielen precies ten tijde van belangrijke momenten op de baan. Tijdens de eerste reclame wist Lando Norris voorbij te komen aan Max Verstappen en gedurende de tweede crashte Lewis Hamilton, wat een safety car veroorzaakte.
Ook na de race kwam er een slecht getimede reclame. Na het bijzondere podium van Isack Hadjar werd de jonge coureur gefilmd bij het uittreden van de auto, maar vlak voordat de rijder warm onthaald kon worden door zijn team, schakelde Viaplay opnieuw een onderbreking in, waardoor ook dat moment niet goed werd vertoond door de streamingdienst.
Fans die het beeld niet goed konden zien door het verkleinde scherm, reageren nu woest op social media. Viaplay is er dus wederom in geslaagd om zich niet populair te maken bij de klant. Er zijn zelfs mensen die dit beschouwen als de druppel en hun subscriptie hebben opgezegd dankzij de onderbrekingen tijdens de race.
Hieronder een handvol reacties op X:
Lees het artikel op de mobiele website