Oud-engineer doet onthulling over F1-toekomst Max Verstappen: 'Het is spannend'

| door I. van den Berg

Voormalig McLaren-engineer Marc Priestley heeft bij Casino Uden Rofus laten weten dat Max Verstappen wel eens eerder dan verwacht met pensioen kan gaan in de Formule 1. Volgens Priestley zal alles afhangen van Red Bulls vorm in 2026.

Verstappen heeft dan wel een contract bij het team van Red Bull tot en met 2028, maar de Nederlander heeft er nooit een geheim van gemaakt dat hij niet tot zijn veertigste in de Formule 1 zal rijden en graag andere raceklassen wil uitproberen. Het is dus goed mogelijk dat Verstappen na 2028 stopt in de Formule 1.

Lees ook

Priestley hint op vervroegd F1-afscheid Verstappen

Volgens Priestley kan dat zelfs al eerder zijn dan 2028, aangezien Verstappen zijn Formule 1-lot volgens de Brit zal laten afhangen van hoe competitief Red Bull zal zijn vanaf 2026. Mocht Red Bull afzakken naar de middenmoot, dan denkt Priestley dat Verstappen eerder dan 2028 "zijn schoenen aan de wilgen hangt".

"Max Verstappen zou de komende jaren gemakkelijk met pensioen kunnen gaan. Na jaren van onophoudelijk winnen, kan een kleine droogte van trofeeën ervoor zorgen dat je je interesse in de sport verliest. Als Red Bull in 2026 plotseling een team in de middenmoot wordt, dan zal Verstappen zich vragen gaan stellen", begint Priestley.

"Ik zie hem dan wel zijn schoenen aan de wilgen hangen. Maar misschien ziet hij een terugval bij Red Bull voor 2026 en sluit hij zich aan bij een nieuw team voordat de regels veranderen, zoals Lewis Hamilton heeft gedaan door bij Ferrari te gaan. Het is net als bij ieder ander die van baan verandert, in het begin is het spannend", voegt de oud-engineer toe.

"Als Verstappen van team verandert en het gaat goed, dan zal hij blijven winnen, maar als hij minder wint dan hij normaal doet, dan zie ik hem de sport 100 procent eerder verlaten dan de meesten zouden verwachten", aldus de Brit, die momenteel fungeert als een analist en veel aanschuift in verschillende F1-podcasts.

Lees het artikel op de mobiele website

Net binnen

Bekijk meer artikelen