Toto Wolff tipt Formule 1-teams: 'Hij verdient het om op de grid te staan!'

| door R. Willems

In 2021 en 2022 reed Mick Schumacher bij het Haas Formule 1-team, maar grote successen wist hij hier niet te behalen. De jonge Duitser stond vooral bekend om zijn crashes, waarbij hij het Amerikaanse team voor miljoenen aan schade bezorgde.

Vorig seizoen liep het kostenplaatje van Micks crashes op tot meer dan drie miljoen dollar. In de tijd van het budgetplafond een mega bedrag, waardoor Günther Steiner en Gene Haas besloten om niet door te gaan met de zoon van F1-legende Michael Schumacher.

Toto Wolff pikte Schumacher Jr. op en gebruikt hem nu als reservecoureur binnen Mercedes, maar daar is Mick veel te goed voor, laat de Oostenrijker nu weten. Tegenover F1.com zegt Wolff dat Schumacher een plekje op de grid verdient.

"Hij verdient het om op de grid te staan. Het moment dat je voor langere tijd geen vertrouwen in de auto hebt, ga je meer druk op jezelf zetten en presteer je minder. Dat is er gebeurd bij Haas", begint Wolff over Mick.

Wolff hoopt dus dat Schumacher een plekje op de grid krijgt, maar dat zal niet gebeuren bij Mercedes. Daar zijn Lewis Hamilton en George Russell al bevestigd voor 2024.

"Hij is erg snel. Als je kan winnen in de F3 en F2, heb je gewoon veel potentie. Hij heeft het alleen nooit kunnen tonen. Ik ben blij dat wij tenminste een derde coureur hebben die goed genoeg is als één van onze coureurs ziek worden. Zijn aandeel in de simulator is geweldig groot en hij zorgt er ook vaak voor dat we van de vrijdag op zaterdag een enorme stap maken."

Lees ook

Williams

Toto Wolff kan Schumacher misschien nog onderbrengen bij Williams. Het stoeltje naast Alex Albon is nog niet zeker, aangezien Logan Sargeant nog geen punt heeft gescoord voor de Britse renstal. Wolff, die zijn F1-carrière begon als teambaas bij Williams, hoopt dat het legendarische team zich weer terug naar de voorkant van het veld knokt.

"Williams verdient het om vooraan mee te vechten en ze doen het nu erg goed. We hebben gezien dat ze het goed doen op circuits waar veel topsnelheid nodig is, maar op Zandvoort heb je veel downforce nodig en daar waren ze ook snel. Het maakt mij trots als ze het goed doen."

Lees het artikel op de mobiele website

Net binnen

Bekijk meer artikelen