De tweede vrije training voor de Grand Prix van Singapore is de belangrijkste training van het weekend, aangezien het het enige moment is dat de baanomstandigheden hetzelfde zijn als tijdens de kwalificatie en de race, later dit weekend. Ieder team wil deze training dus zo goed mogelijk doorstaan, maar dat lukte niet bij iedereen even denderend.
Voor Max Verstappen en Red Bull Racing begon de tweede trainingssessie dramatisch. Bijna het gehele veld startte de training op de medium band en daarin kwam Verstappen flink tekort ten opzichte van de Ferrari's en Fernando Alonso in de Aston Martin.
Op het rubber met de gele wang wist Charles Leclerc de snelste tijd neer te zetten, maar dat zal Verstappen niet zo'n zorg zijn. Het gaat er vooral om hoe groot het gat naar de Nederlander was en hoe de RB19 handelde. Verstappen kwam namelijk 1.2 seconde tekort op de medium band en de Red Bull leek erg lastig te besturen zijn.
Nadat Verstappen een aantal snelle rondes had geprobeerd, liet hij zich over de board-radio horen terwijl hij uit frustratie een burn-out deed, boos over de manier waarop de RB19 voelde in Singapore.
Waar de Red Bull op de medium band niet leek te gaan - Verstappen kwam niet verder dan een negende plaats en moest zelfs beiden AlphaTauri-coureurs voor zich laten - waren ook de runs zachte band niet om over naar huis te schrijven.
Sergio Pérez en Max Verstappen kwamen niet verder dan een zevende en achtste plaats, op zeven en acht tienden van Charles Leclerc, die ook op de softs de snelste tijd neer wist te zetten. Over de radio liet Pérez weten dat hij geen enkel vertrouwen had in de RB19 en bij iedere remzone het gevoel had dat hij zou gaan crashen.
Net als in de eerste vrije training waren beiden Ferrari's, Fernando Alonso, Lando Norris en Lewis Hamilton sneller dan de Red Bulls, maar in VT2 kwam ook George Russell daar bij. Er is dus nog genoeg werk te verrichten voor de monteurs van het Oostenrijkse team.
De volledige uitslag van de tweede vrije training voor de Grand Prix van Singapore is hieronder te bekijken:
Lees het artikel op de mobiele website