Afgelopen week wist Motorsport Italië te melden dat Ferrari twee grote namen bij Red Bull Racing had weten weg te halen. Eén naam was inmiddels al bevestigd. Het zou gaan om Enrico Balbo, de huidige hoofd aerodynamica bij Red Bull.
De Italiaan is de opvolger van Dan Fallows, die in 2021 naar Aston Martin vertrok en heeft met de RB18 en RB19 geweldig werk geleverd. Het is dan ook geen wonder dat Ferrari deze ingenieur weg wilde halen bij Red Bull.
Ook zou de engineer die het DRS-trucje bij Red Bull had uitgevonden een overstap maken naar Ferrari. Deze 'voormalig' medewerker van de Oostenrijkse renstal zou zelfs al in dienst zijn van de Italianen en was al aan het werk aan de doorontwikkeling van de SF-23, de huidige Ferrari-bolide.
Maar naast Balbo en de 'DRS-engineer' zou er nog een grote naam naar Maranello verhuizen. Deze Red Bull-medewerker zou nóg belangrijker zijn dan Balbo en had meer 'inside knowlegde' dan wie dan ook binnen het technische team van Red Bull Racing.
Volgens geruchten zou de tweede persoon Pierre Waché zijn, de technisch directeur van het Oostenrijkse team. Als Red Bull Waché en Balbo zou verliezen aan Ferrari, zouden ze een flinke stap terugdoen op het gebied van kennis en ervaring.
Waar er vorige week constant geruchten naar buiten kwamen over de aanstelling van Balbo en mogelijk Waché, komt Gazzetta dello Sport nu met heel ander nieuws.
De grootste krant in Italië meldt namelijk dat Balbo en Waché helemaal geen overstap gaan maken naar Ferrari. Waché is nooit geïnteresseerd geweest in een vertrek bij Red Bull Racing en de gesprekken tussen Ferrari en Balbo zijn al in een vroeg stadium gestrand.
Naast het waarschijnlijke aanblijven van Balbo en Waché kwam er afgelopen week nog meer goed nieuws voor Red Bull: Adrian Newey heeft zijn contract voor meerdere jaren verlengd. De Brit, die hoofdverantwoordelijk is voor het ontwerp van de RB19, zal ook de komende seizoenen de auto's blijven tekenen voor Max Verstappen.
Lees het artikel op de mobiele website