Max Verstappen is een groot autosport-fanaat en zit het liefst de hele dag in een raceauto. Maar tegenwoordig is de Nederlander niet alleen bezig met racen, maar ook met lesgeven. Zo is hij de mentor van Thierry Vermeulen, de zoon van zijn manager Raymond Vermeulen, en heeft Verstappen een eigen opleiding opgezet, waarin hij simcoureurs opleidt tot volwaardig circuitcoureurs.
Daarvoor moet Verstappen natuurlijk wel een circuit hebben om op te oefenen en de Limburger heeft aan het Hongaarse M4 Sport laten weten dat er in zijn ogen één baan is waar je als coureur precies leert hoe je een auto moet besturen: de Hungaroring. Volgens Verstappen is het circuit nabij Boedapest een 'fantastisch circuit', omdat vooral het middelste gedeelte ontzettend technisch is. Vanaf het eerste moment dat Verstappen op het Hongaarse circuit mocht rijden, was hij direct verliefd op de baan.
"Ik vind het een fantastisch circuit. Ik heb er al van genoten vanaf de allereerste keer dat ik erheen ging, destijds in de Formule Renault, en ik kom er nog steeds terug. Ik probeer er altijd terug te komen, natuurlijk in de F1, maar zelfs na het seizoen, bijvoorbeeld met een GT-auto of wat dan ook, probeer ik er heen te gaan omdat het een erg technisch circuit is", begint Verstappen over de Hungaroring.
Inmiddels is Verstappen dus ook een coach en helpt hij jonge coureurs om beter te worden. Hij probeert dan altijd te testen op de Hungaroring, omdat de tweede sector onwijs lastig en technisch is. Als je daar goed door kan komen, kan je overal rijden, meent de Nederlander.
"Ook als je erheen wil met mensen die beter willen worden, of degenen die ik coach of wat dan ook, denk ik dat het een fantastisch circuit is om naartoe te gaan, omdat de middelste sector zo technisch is. Want als je een fout maakt in de ene bocht, is de volgende bocht verpest. En voor een coureur is het belangrijk om de hele opeenvolging van bochten te begrijpen... Ik denk altijd bij mezelf, als je snel kunt zijn op de Hungaroring, kun je in principe overal ter wereld snel zijn, want het is heel uniek wat betreft de moeilijkheidsgraad van de lay-out", aldus Max.
Lees het artikel op de mobiele website