Arvid Lindblad wordt door velen binnen Red Bull Racing gezien als de uiteindelijke opvolger van Max Verstappen bij het Oostenrijkse raceteam. Al jaren wordt de jonge Brit beschouwd als het grootste talent in het opleidingsteam van Red Bull en de kans is groot dat hij in 2026 zijn debuut gaat maken in de koningsklasse van de autosport.
Alles wijst erop dat Lindblad volgend seizoen in de Racing Bulls-bolide plaats gaat nemen en daarin teamgenoot zal worden van Liam Lawson. Isack Hadjar, de Fransman die dit jaar nog naast Lawson rijdt bij het zusterteam van Red Bull, zal naar alle waarschijnlijkheid de overstap gaan maken naar het hoofdteam en daar Yuki Tsunoda vervangen.
En om Lindblad alvast klaar te stomen voor zijn Formule 1-carrière heeft hij dit jaar een aantal vrije trainingen mogen rijden. De eerste keer dat dit gebeurde was tijdens zijn thuisrace op Silverstone, waarna hij in Mexico in de RB21 van Max Verstappen stapte. En dat was best een zenuwslopend ritje. Niet omdat Lindblad niet goed genoeg is om de auto op het asfalt te houden, maar omdat de Brit rondreed met de grote updates die Verstappen later dat weekend nodig zou hebben.
In Mexico introduceerde Red Bull een groot updatepakket aan de auto van Verstappen, maar de Nederlander zou pas in VT2 in actie komen wegens de verplichte rookietest van Lindblad. De F2-coureur was dus de eerste die met de updates zou mogen rijden en Red Bull was als de dood dat hij de auto zou crashen en daarmee de updates van Verstappen zou ruïneren. Red Bull-teambaas Laurent Mekies onthult dan ook dat Lindblad aardig wat waarschuwingen kreeg, voor hij zijn testrit reed voor het team in Mexico-Stad.
"Hij heeft het [geweldig gedaan], eerlijk gezegd, ongelooflijk", zegt Mekies over de rit van Lindblad in VT1 in Mexico. "Ik denk dat wanneer een jonge coureur meedoet aan VT1, er normaal gesproken een of twee mensen naar hem toe komen om te zeggen: 'Weet je, neem alsjeblieft niet te veel risico.' Ik denk dat er voor FP1 waarschijnlijk zo'n 15 mensen naar hem toe zijn gegaan om te zeggen: 'Luister, neem alsjeblieft geen risico!'"
Mekies legt ook uit waarom Lindblad die waarschuwing kreeg: "We hadden het nieuwe pakket voor die race, dat alleen op die auto zat. Dus we zeiden: 'Luister, we hebben het echt nodig.'"
En Lindblad luisterde goed naar de waarschuwingen van het Red Bull-management. Hij wist de RB21 tussen de witte lijnen te houden en zette zelfs een snellere rondetijd neer dan Yuki Tsunoda. Dit zorgde voor complimenten vanuit Mekies.
"Hij deed wat hij moest doen zonder de kerb te raken, zonder een wiel op het gras te zetten, dus dat was erg indrukwekkend. Hij heeft daar geweldig werk geleverd. Hij is 18, dat vergeet je gemakkelijk. Probeer je te herinneren hoe wij waren toen we 18 waren? Hij heeft dus echt heel veel indruk gemaakt."
Lees het artikel op de mobiele website