Arvid Anand Olof Lindblad werd op 8 augustus 2007 geboren in het Britse Virginia Water, in Surrey. Zijn vader is Zweeds en zijn moeder heeft roots in India.
Op zevenjarige leeftijd begon Lindblad met karten op hoog niveau en twee jaar en vele nationale titels later werd Lindblad onder de vleugels van Oliver Rowland genomen, de Formule E-kampioen van 2024/2025.
In 2021 werd Lindblad vervolgens opgenomen in het Red Bull Junior Programme nadat zijn prestaties waren opgevallen bij Dr. Helmut Marko, de talentenscout van Red Bull Racing. Na nog enkele jaren te hebben gereden in WSK-klassen in de kartsport, maakte Arvid Lindblad in 2022 de overstap naar de formulewagens.
In het Italiaanse Formule 4-kampioenschap debuteerde Lindblad bij het team van Van Amersfoort Racing in de vierde race van het jaar. Dit nadat hij gedurende het seizoen al had getest met het Nederlandse team. Tijdens zijn eerste paar races in de formulewagens behaalde Lindblad twaalf punten, waarmee hij top een zeventiende plaats stond in het kampioenschap.
In 2023 maakte Lindblad de oversap naar het Formule 4-kampioenschap van de Verenigde Arabische Emiraten. Arvid Lindblad reed daar voor het team van Hitech GP. Ondanks enkele podiumplaatsen en flink wat punten kwam Lindblad niet verder dan een vijfde plaats in het eindklassement.
Later dat jaar reed Lindblad ook nog in de Italiaanse Formule 4, waar hij het seizoen afsloot als derde. Ook kwam Arvid Lindblad uit in het Euro 4-kampioenschap en reed hij tijdens de befaamde Grand Prix van Macau, die hij op knappe wijze wist te winnen.
In 2024 stapte Lindblad over naar de Formule 3, maar voorafgaand aan zijn debuut in de klasse reed Arvid Lindblad enkele raceweekenden mee in de Formula Regional Middle East, waar hij uiteindelijk als dertiende eindigde in het eindklassement.
In de Formule 3 wist Lindblad goed voor de dag te komen. Bij het team van Prema Racing behaalde de Brits-Zweedse coureur vier overwinningen en vijf podiumplaatsen, waarmee hij het jaar afsloot op een vierde plaats in het klassement. Lindblad werd daarnaast geselecteerd voor de BRDC-award van het Britse medium Autosport.
In 2025 debuteerde de Brits-Zweedse jongeling in de Formule 2, maar voorafgaand aan zijn debuut in de klasse kwam Arvid Lindblad uit in het Formula Regional Oceania Championship. Met zes overwinningen, zes pole positions en twaalf podiumplaatsen werd Lindblad kampioen in de klasse.
Later dat jaar debuteerde Lindblad in de Formule 2 met een ander team, Campos Racing, waar hij tot op heden twee overwinningen, 1 pole position en drie podiumplaatsen heeft geboekt.
In februari van dit jaar reed Lindblad als jong talent van Red Bull voor het eerst in zijn carrière zijn eerste kilometers in een huidige Formule 1-auto tijdens een TPC-test (Testing of Previous Cars, red.) op het circuit van Imola.
Met het team van Racing Bulls reed Lindblad later dat jaar, in opdracht van Red Bull, opnieuw een TPC-test in Imola in een Formule 1-auto. Allemaal opgezet door het opleidingsprogramma van Red Bull Racing.
In Groot-Brittannië maakte Lindblad zijn Grand Prix-weekend debuut bij het team van Red Bull, waar hij in actie kwam in de auto van Yuki Tsunoda. Voorafgaand aan zijn debuut had Lindblad een superlicentie in zijn bezit gekregen van de FIA op zeventienjarige leeftijd, net zoals Mercedes-coureur Andrea Kimi Antonelli.
Lindblad wordt volgens personen binnen de Red Bull-familie gezien als "het grootste talent sinds Max Verstappen". In de media wordt Lindblad daarom vaak aangeduid als 'de nieuwe Max Verstappen'. Lindblad wordt hevig in verband gebracht met een zitje bij Racing Bulls voor aankomend F1-seizoen.