Fernando Alonso heeft tijdens de Grand Prix van Singapore een opmerkelijk bericht gehad voor zijn race engineer. De Spanjaard moest een stroeve pitstop slikken tijdens de race, waarop hij even geen zin had in een gesprek met zijn team.
Alonso was tijdens de race in de straten van Singapore goed op weg toen hij halverwege naar binnen moest voor nieuwe banden. De meest ongelukkige man in de Formule 1 - zoals Alonso zichzelf noemt - moest machteloos toekijken hoe zijn team de pitstop verprutste, waardoor de rijder een aantal seconden langer moest wachten voordat hij opnieuw de baan op mocht.
Radio uit
Wanneer de coureur eindelijk weer op volle snelheid rijdt, krijgt hij een update van zijn engineer, met het bericht dat er nog 34 rondes te rijden zijn, kan Alonso het niet meer aan.
"Als je elke ronde tegen mij gaat praten, zet ik mijn radio uit", aldus de 44-jarige coureur tegen zijn team. De engineer van de Spanjaard is daarna ook niet meer te horen.
Lees ook
Max Verstappen officieel verslagen door McLaren in Singapore
Max Verstappen geeft Red Bull duidelijke opdracht mee na race in Singapore
Zevende na ingreep FIA
Alonso is uiteindelijk als zevende geëindigd, want Lewis Hamilton ging tijdens de laatste ronde meermaals onrechtvaardig van de baan wegens een remprobleem. - die daarvoor een vijf seconden tijdstraf ontving. De Spanjaard liet zijn onvrede over het moment duidelijk blijken aan het einde van de race.
Een boze Alonso zei via de radio: "Ik kan het verdomme niet geloven. Ik kan het verdomme niet geloven. Ik kan het verdomme niet geloven. Ik kan het verdomme niet geloven. Is het veilig om zonder remmen te rijden?"
Toen hem na de race werd verteld dat het team trots op hem is dat hij zich tot de achtste plek heeft weten te knokken, antwoordde hij: "Het had verdomme P7 moeten zijn. Je kunt niet rijden. Geen respect voor de rode vlag gisteren. Vandaag een vrije baan voor hen. Misschien wel te veel."
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties