De FIA heeft vlak voor het raceweekend in Singapore besloten om de snelheid in de pitstraat te verhogen, terwijl deze van origine laag is op het Aziatische stratencircuit om zo de veiligheid van de monteurs te waarborgen.
De Formule 1-karavaan verrijdt dit weekend de GP van Singapore en om te voorkomen dat de race voorspelbaar wordt, heeft de FIA besloten om de maximumsnelheid in de pitstraat te verhogen van 60 km/u naar 80 km/u, zodat pitstops sneller gemaakt kunnen worden en er zo meer kans is op een tweestops-strategie.
Als er geen regen valt in Singapore, hanteren teams vrijwel altijd een éénstopper. Door de toegestane snelheid in de pitstraat te verhogen, worden er kortere pitstops gemaakt, wat voor minder tijdverlies zorgt ten opzichte van de concurrent. Deze ingreep van de FIA creëert dus meer mogelijkheden voor de raceteams. Maar wat het ook kan creëren is een onveilige situatie. De lage snelheid in de pitstraat is er doelbewust om gevaarlijke scenario's uit te sluiten, maar hier wordt in Singapore dus minder rekening mee gehouden.
Lees ook
Max Verstappen heeft duidelijk bericht voor Yuki Tsunoda over toekomst bij Red Bull
'George Russell vol irritatie door Max Verstappen, Mercedes de dupe'
Klaar voor de ultieme comeback
Max Verstappen zal in de straten van het Aziatische land proberen om zijn derde overwinning op rij te pakken. De Nederlander was oppermachtig in Italië en Azerbeidzjan, maar de échte test is komende zondag. De Red Bull-rijder wist nog nooit te winnen in Singapore, wat de baan het enige circuit maakt van de huidige Formule 1-kalender waar nog nooit een Nederlander op de hoogste trede van het podium stond.
Mocht Verstappen de ultieme comeback officieel wereldkundig willen maken, dan zal er een goed resultaat behaald moeten worden op het stratencircuit. De viervoudig wereldkampioen kan zijn achterstand van 69 punten op koploper Oscar Piastri alleen goed weten te maken als hij vanaf nu alles weet te winnen, of als de McLaren-rijders grove fouten maken en veel punten laten liggen.
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties