F1 Nieuws

Formule 1 maakt nieuw logo wereldkundig

Formule 1 maakt nieuw logo wereldkundig
F1 Nieuws

Formule 1 maakt nieuw logo wereldkundig

Formule 1 maakt nieuw logo wereldkundig

De Formule 1 heeft wederom een nieuw logo. Nadat Liberty Media het stokje overnam van Bernie Ecclestone werd het logo van de Formule 1 flink op de schop genomen. Het oude logo, wat in gebruik was vanaf 1994, werd in 2017 gewijzigd door een nieuwe, die meer in contact moest staan met de huidige maatschappij.

Nog geen vier jaar later heeft de Formule 1 wederom besloten dat het tijd was om het logo aan te passen. Dit keer niet zo heftig als in 2017, aangezien alleen de kleur is veranderd en er wat tekst is toegevoegd. De boodschap van de nieuwe huisstijl: duurzaamheid. Vanaf de Grand Prix van Brazilië zullen alle graphics onderstaand logo bevatten.

Formule 1 maakt nieuw logo wereldkundig

Formule 1 wil fans bewuster maken van duurzaamheid

Sinds 2014 maakt de F1 gebruik van hybride motoren. De 1.6 liter V6-motoren krijgen hulp van de elektromotor, die 120 kW oplevert en daardoor is er minder uitstoot. Vanaf 2030 wil de Formule 1 gaan rijden met duurzame brandstof, waardoor er 0% uitstoot zal komen vanuit de motoren.

Om aandacht te krijgen voor de doelen die de Formule 1 stelt, is het nieuwe logo en de nieuwe huisstijl in leven geroepen. De boodschap daarbij is als volgt: "We hebben de meest efficiënte motor ter de wereld en het is een hybride! Om meer bekendheid te geven aan deze ongelooflijke technologie zult u vanaf Brazilië onze nieuwe graphics rondom het circuit zien. De volgende stap zijn 100% duurzaam aangedreven hybride-motoren die een spelbreker zal zijn voor de wereldwijde uitstoot van auto's", aldus de F1.

Net binnen

LAAD MEER ARTIKELEN

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties