F1 Nieuws

George Russell komt met tekst en uitleg na woeste radioberichten in Mexico

george russell
BSR Agency
F1 Nieuws

George Russell komt met tekst en uitleg na woeste radioberichten in Mexico

george russell
BSR Agency

George Russell verzorgde zondagavond eigenhandig het entertainment op het Autodromo Hermanos Rodríguez. De Britse coureur zorgde voor hilariteit in de huiskamer in de periode waarin hij achterna werd gezeten door Oscar Piastri.

Russell zat halverwege de race klem achter zijn teamgenoot Kimi Antonelli en vroeg zijn race engineer Marcus Dudley of hij aan hem voorbij mocht gaan, mede omdat een jagende Piastri hem op de hielen zat.

Irritaties bij Russell

Dat werd in eerste instantie toegestaan, maar alleen als hij daadwerkelijk op snelheid er langs kon. Dat lukte niet, wat voor het eerste chagrijn zorgde bij de Mercedes-rijder.

Russell: "Ik heb hier meer snelheid."

Dudley: "Oké, je mag inhalen."

Russell: "Ik heb een fucking McLaren in mijn reet, wil je dat ik hem voorbij laat?"

Dudley: "Nee, dank u."

Russell: "Ah, ik vroeg het maar even."

Door het lint

Toen niet al te lang daarna gevraagd werd of Russell wellicht wat beter op zijn banden kon letten, werd de Brit woest.

Dudley: "De temperaturen aan de achterkant zijn torenhoog. George, laten we dit onder controle krijgen."

Russell schreeuwde terug: "Marcus, ik heb een fucking auto in mijn reet, oké? Een auto die veel sneller is dan de onze. Ik probeer mijn positie te behouden. Ik heb hier veel meer snelheid dan Kimi en we kunnen strijden om een podiumplaats. Ik geef de positie graag terug als ik dat niet haal, maar mijn banden worden hier gewoon kapotgereden."

Dudley: "Begrepen, maar we moeten deze banden wel tot het einde van de race zien te houden."

Prioriteiten

Na de race wordt Russell uiteraard gevraagd waarom hij zo boos werd over de boordradio. Het irriteerde de coureur duidelijk dat het team de juiste prioriteiten (volgens hem) niet op orde had, want toen Russell de betere band had, zou hij voor meer punten kunnen hebben gezorgd en zo een stap kunnen zetten richting de tweede plaats in het constructeurskampioenschap.

"Normaal gesproken werken we als een team en strijden we om P2 in het kampioenschap, en ik zag dat Kimi moeite had om Bearman in te halen."

"Ik zat in zijn DRS-trein, dus toen mijn banden in goede conditie waren, was ik klaar om aan te vallen. Uiteindelijk hebben we te lang gewacht en op dat moment was het niet meer nodig om van positie te wisselen – je moet het meteen doen of helemaal niet."

In gesprek met het team

In reactie op de manier waarop zijn berichten tussen hem en zijn race-ingenieur werden overgebracht, voegde Russell toe: "Marcus brengt uiteindelijk een boodschap over. Hij is niet degene die in die positie de beslissingen neemt, dus we moeten als team om de tafel gaan zitten en praten."

"Uiteindelijk strijd ik niet tegen Kimi in een kampioenschap of [in] een gevecht. We strijden tegen Ferrari en Red Bull om het kampioenschap, en uiteindelijk zijn we vandaag als zesde en zevende geëindigd, [wat] anders had kunnen uitpakken."

Net binnen

LAAD MEER ARTIKELEN

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties