Dat Max Verstappen ook in zijn vrije tijd het liefste achter het stuur zit, is geen geheim meer. Wanneer de viervoudig wereldkampioen klaar is met zijn Formule 1-verplichtingen, spendeert hij het liefste tijd met zijn vriendin en zijn dochter of speelt hij racegames.
Verstappen heeft zelfs op circuits waar hij zelf nog nooit fysiek geweest is een bak ervaring, omdat hij zoveel uren doormaakt in zijn sim. De hyperrealistische set-up van Verstappen kan situaties nabootsen die vergelijkbaar zijn met het echt, waardoor de coureur eigenlijk altijd aan het trainen is.
De Nederlander gaat zelfs zo ver met het trainen dat hij ook midden in de nacht zijn sim opstart, zo onthult hij nu in een gesprek bij de Talking Bull Podcast.
"Als ik soms aan het concurreren ben met anderen, kan ik midden in de nacht wakker worden met een paar ideeën en dan moet ik die gewoon testen, ik kan niet wachten."
De interviewster kan maar moeilijk geloven dat Verstappen dat doet en vraagt nogmaals om een bevestiging: "Wat doe je dan? Wakker worden en de simulator aanzetten. Om twee uur 's nachts?"
"Ja, dat heb ik gedaan. Dan app ik mijn teamgenoot dat hij wakker moet worden", grapt Verstappen.
max: “sometimes i’m competing or whatever, i can wake up in the middle of the night with some ideas and i do need to test it, i can’t wait for it.”
— nini (@SCUDERIAFEMBOY) December 23, 2025
“then what do you do?”
max: “wake up and turn on the simulator.”
“like at 2 in the morning?”
max: “i’ve done that yeah.”
😭😭?? pic.twitter.com/z9whyU2nML
Lees ook
Voormalig F1-teambaas heeft zéér goed nieuws voor Max Verstappen over Red Bull
FIA knijpt oogje toe: Red Bull profiteert van Mercedes-motortruc
Motorvoordeel
Verstappen heeft te horen gekregen dat hij de komend jaar met een motorvoordeel zal gaan rijden ten opzichte van de coureurs die niet rijden met een Mercedes- of Red Bull-krachtbron. Mercedes heeft een maas in de wet gevonden rondom de compressieverhoudingen. Hierdoor kan er in 2026 gereden worden met een compressieverhouding van 1:18 in plaats van 1:16, wat ongeveer 0,3 tot 0,4 seconde per ronde voordeel zou moeten bieden.
Het team van Red Bull is ook achter dit motorvoordeel gekomen dankzij een oud-medewerker van Mercedes en dus kan Verstappen volgend jaar rekenen op een motor die bijna een halve seconde per ronde sneller is dan een hoop concurrenten.
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties