In de afgelopen twee seizoenen is Red Bull Racing onwijs populair geworden in de Formule 1 voor sponsoren. Het Oostenrijkse team heeft zowel in 2021 als 2022 het kampioenschap bij de coureurs gewonnen, met Max Verstappen, en wist vorig jaar ook het constructeurskampioenschap binnen te slepen. Dit brengt vrienden met zich mee.
Zo heeft Red Bull Racing in de laatste drie jaar 23 nieuwe sponsoren of partners weten te strikken. Van deze 23 komen er 19 uit de Verenigde Staten, waar de Formule 1 'booming' is. Het is dan ook geen wonder dat Red Bull besloot om de RB19 in New York te onthullen, zoals AlphaTauri dat ook gaat doen.
Maar deze populariteit heeft ook een keerzijde. Red Bull Racing wil hun partners en sponsors service aanbieden op een hoog niveau, maar dat gaat niet als het team maar sponsoren blijft aannemen. Door het succes van Max Verstappen zit Red Bull dicht tegen het punt aan dat zij sponsoren moeten gaan afwijzen, dat vertelt Nick Stocker.
'Sorry, de winkel is gesloten'
Tegenover Sports Business Journal laat commercieel directeur van Red Bull Racing weten dat dat punt bijna bereikt is, maar dat sponsoren nog zich nu even aan kunnen melden.
"Het is een kwestie van vraag en aanbod. Op dit moment hebben we veel samenwerkingen en we willen iedere partner een service aanbieden op hoog niveau. Dan komt er een moment dat we moeten zeggen: "Sorry, de winkel is gesloten. Wij hebben genoeg sponsoren." Dat moment is gelukkig nog niet aangebroken. Er is nog ruimte", aldus Stocker.
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties