De overwinning van Max Verstappen in Bahrein wordt door velen als totaal dominant ervaren, omdat de Nederlander een voorsprong van 22 seconden op teamgenoot Sergio Pérez had, toen hij over de streep kwam. Maar volgens Ferrari is dat niet helemaal terecht, aangezien Charles Leclerc vanaf de eerste ronde al een probleem aan het managen was.
De voorste remmen op de Ferrari van de Monegask waren niet goed afgesteld, waardoor hij problemen had met aanremmen, vooral voor de langzame bochten. Telkens schoot Leclerc door en werden de vlakke kanten op zijn banden heviger, wat ervoor zorgde dat hij veel snelheid in moest leveren ten opzichten van koploper Max Verstappen.
Uiteindelijk eindigde Leclerc op de vierde positie, achter Max, Pérez en teamgenoot Carlos Sainz. Maar volgens Fred Vasseur, teambaas van Ferrari, had hij veel hoger kunnen eindigen. Zonder problemen aan zijn auto was een tweede plaats zeker mogelijk geweest en had Leclerc wellicht ook zijn vizier kunnen richten op Verstappen.
"Het is moeilijk te zeggen of Charles in staat zou zijn geweest om mee te doen voor de voorste plekken, maar als hij misschien hetzelfde tempo had als Carlos en verder naar voren was gestart, denk ik dat hij een kans had gehad. Hij verloor veel tijd door het probleem dat hij had. De remmen raakten oververhit en we wisten niet wat er gebeurde", aldus Vasseur bij Motorsport Italië.
Lees ook
Christian Horner neemt nog geen deel aan de polonaise na GP Bahrein: 'Het veld zit dichter op elkaar'
Overwinning GP Bahrein levert Max Verstappen bijzondere mijlpaal op
Leclerc 'redelijk' tevreden over snelheid
Na de race in Bahrein liet Leclerc bij meerdere mediakanalen weten dat hij totaal geen goed gevoel had in de auto, omdat het probleem met zijn remmen voor een verschrikkelijke tijd zorgde in de SF-24. Maar nadat hij met zijn ingenieurs heeft gesproken en te horen heeft gekregen wat zijn rondetijden waren ten opzichte van die van Verstappen, moet hij toegeven dat het er allemaal niet zo slecht voorstaat met Ferrari.
"Ik was nogal verbaasd toen ik aan het eind van de race mijn snelheid hoorde, want we reden relatief goede rondetijden met een auto die helemaal niet op zijn plaats zat. Al met al was het tempo beter dan ik had verwacht met een probleem als dit. Het is echter moeilijk om precies te weten wat het echte tempo was", zo gaf Leclerc aan.
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties