Red Bull-adviseur Helmut Marko heeft in gesprek met het Oostenrijkse OE24 laten weten dat hij zich na afloop van de Grand Prix van Monaco erg slecht heeft gevoeld. De oud-coureur was er zo slecht aan toe dat hij "bijna niet meer kon praten".
Voor Red Bull is het huidige seizoen tot dusver vrij goed verlopen. Het team won immers zes van de negen verreden races, gaat aan de leiding in het rijders- én constructeurskampioenschap en heeft de beide coureurs voor aankomend seizoen vastliggen. Alles lijkt dus volgens plan te verlopen, maar niets is minder waar.
Lees ook
Max Verstappen verdedigt vriendin Kelly Piquet: 'Dit moet stoppen'
McLaren-baas haalt uit naar 'behoorlijk giftig' Red Bull en spreekt van 'Verstappen-drama'
Marko was erg ziek
Na afloop van een van de drie races die Red Bull niet wist te winnen, de Grand Prix van Monaco, was topadviseur Marko er namelijk erg slecht aan toe.
De Oostenrijkse oud-coureur laat in een interview met het eveneens Oostenrijkse medium OE24 namelijk weten dat hij na afloop van de race in het prinsdom kampte met flinke gezondheidsproblemen.
"Na het raceweekend in Monaco was ik behoorlijk down. Ik had corona en ik kon daardoor bijna niet meer praten", begint Marko, die ook gelijk positief nieuws te melden heeft. "Het gaat nu gelukkig weer goed met me", aldus Marko.
Lees ook
Jacques Villeneuve spuwt gal op RB-coureur: 'Misschien doe je die moeite voor Lewis Hamilton...'
Will Buxton vergelijkt actie Red Bull met groot schandaal in Formule 1-geschiedenis
Drukke F1-kalender
Voor de nog herstellende (en toch al op leeftijd zijnde) Marko zullen de aankomende weken erg zwaar worden. De Formule 1-karavaan reist over iets minder dan twee weken namelijk af naar het Circuit de Barcelona-Catalunya voor de Grand Prix van Spanje.
Een week later staat de Grand Prix van Oostenrijk op het programma en weer een week later is het de beurt aan de Grand Prix van Groot-Brittannië op het circuit van Silverstone. Een echte triple header dus die voor veel vlieguren en stress gaat zorgen.
Een lichtpuntje: alle drie lijken het circuits te zijn waar de RB20 goed uit de verf gaat komen. Het zijn alle drie immers permanente circuits, hebben een vlak asfalt en kennen snelle, lang doordraaiende bochten. Allemaal gebieden waarop de RB20 uitblinkt.
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties