Niet alleen de sidepods en de luchtinlaten van de RB20 zijn flink aangepast door Adrian Newey en zijn team voor het 2024 Formule 1-seizoen. F1-journalist Albert Fabrega heeft opgemerkt dat ook de motorkap anders is dan vorig seizoen. Naast de kanalen, die we vorig jaar op de Mercedes W14 zagen, wordt het onderdeel nu ook gebruikt om de krachtbron te koelen.
De Spaanse journalist kon met zijn camera onthullen dat er een luchtinlaat aan het begin van de kanalen van de motorkap geplaatst was. Deze 'inlet' zit net achter het hoofd van de coureurs en boven de hoofdsteun van de RB20. In dit geval is de luchtinlaat op deze plek geplaatst om de motor te koelen, zonder dat er een grote sidepod aan de auto toegevoegd hoeft te worden.
Wellicht is dit al een oplossing voor de aankomende updates, waarbij de Red Bull steeds meer naar het concept van de Mercedes uit 2022 zal gaan. Volgens Helmut Marko zal de RB20 'in de richting' van de Mercedes W13 ontwikkelt worden. Die auto stond bekend om de 'zeropods', die uiteindelijk totaal niet bleken te werken. Adrian Newey en Red Bull hopen dat zij het concept wel werkend kunnen maken.
Los conductos de la tapa motor tienen una entrada en la parte delantera justo allado de la cabeza del piloto y por encima del reposacabezas. #rb20 pic.twitter.com/Da1BLhY9CH
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) February 21, 2024
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties