F1 Nieuws

Max Verstappen legt uit waarom hij zo kwaad was op zijn engineer in de kwalificatie

Max Verstappen legt uit waarom hij zo kwaad was op zijn engineer in de kwalificatie
Red Bull Content Pool
F1 Nieuws

Max Verstappen legt uit waarom hij zo kwaad was op zijn engineer in de kwalificatie

Max Verstappen legt uit waarom hij zo kwaad was op zijn engineer in de kwalificatie
Red Bull Content Pool

Het was even niet zo gezellig in de Red Bull-garage tijdens de kwalificatie voor de Grand Prix van België. Max Verstappen liet over de board-radio op een zéér duidelijke manier weten dat hij niet tevreden was met de manier waarop zijn Q2 gepland was door zijn race-engineer.

Verstappen wist Q3 op het nippertje te halen, door zich op de tiende plaats te kwalificeren in het tweede deel van de sessie. Maar ondanks het feit dat hij door was, was Max allerminst tevreden. Over de radio liet hij aan Gianpiero Lambiase weten dat hij nogal kwaad was.

"We hadden gewoon f*cking twee pushrondes achter elkaar moeten doen, zoals ik al zei", begint Max tegen zijn engineer. "Je bent door, Max", reageerde GP rustig. Maar daar had Verstappen even geen boodschap aan.

"Het boeit me geen ene f*ck of ik door ben in P10. Het was een klote uitvoering." Op dat moment had de engineer van Max er genoeg van en liet hij weten dat de Nederlander het allemaal zelf mocht oplossen als hij dat liever had.

"Oké, en als de baan twee seconden sneller was voor in de laatste ronde en je geen energie meer over had, hoe zou je dan gereageerd hebben? Maar vertel me wat je wilt doen in Q3 en dan doen we het zo. Banden, brandstof, runplan, alles", aldus GP.

Verstappen legt boosheid uit

Na de kwalificatie laat Verstappen weten waarom hij zo kwaad was op zijn engineer. Volgens de Nederlander was zijn 'runplan' niet optimaal, waardoor hij bijna Q3 moest missen. Ook het feit dat hij zelf een foutje maakte zat hem niet lekker.

"Ik moest mijn eerste rondje afkappen omdat ik wijd ging in bocht 8 of 9. Ik brak dat rondje af, waarna ik nóg een langzaam rondje reed en ik had het gevoel dat ik daardoor te veel temperatuur in mijn banden verloor. Door mijn foutje nam ik ook nog eens wat minder risico de volgende ronde, dus met de steeds sneller wordende baan lag het heel, heel dicht bij elkaar", begint Max.

Overigens is het voor hem niet gek om te discussiëren met zijn engineer. Volgens Max is dat de normale gang van zaken tussen hem en GP.

"Dat gebeurt soms, het meest wordt normaliter niet uitgezonden. Ik denk dat we allebei redelijk emotioneel kunnen reageren, maar naderhand lossen we het altijd samen op. Dus het zit goed", aldus de Nederlander.

Net binnen

LAAD MEER ARTIKELEN

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties