Max Verstappen heeft in een interview verteld wat hij dit jaar beter niet had kunnen doen. De Nederlander werd in Spanje zwaar bestraft na een aanvaring met George Russell en daar heeft hij nog altijd spijt van.
Verstappen doormaakt een chaotisch seizoen bij Red Bull Racing met hoge pieken en diepe dalen. De Nederlander zat na de Grand Prix van Hongarije in zak en as wegens de prestaties van de RB21. Toen sprak de Nederlander zelfs uit dat hij niet verwachtte om nog een wedstrijd te winnen in 2025.
Het tegenovergestelde werd de waarheid, want in Italië, Azerbeidzjan en Austin volgden fraaie overwinningen, waardoor de Nederlander zelfs nog aan een wereldtitel kan denken. Om dat te behalen is er wel een wonder nodig, want Lando Norris heeft de titel voor het grijpen. De Brit staat met nog maar drie races en één Sprint te gaan op 49 punten voorsprong.
Het gat had een stuk kleiner kunnen zijn als Verstappen zich gedeisd had gehouden in Spanje. Aan het einde van de race in Barcelona probeerde de Nederlander om langs Russell te komen, maar deed dit deels buiten de baan. Hierdoor werd hij door zijn team geopperd om zijn plek terug te geven.
De zeer geïrriteerde Verstappen reed daarop tegen de zijkant van Russell aan, wat hem op een tijdstraf van tien seconden kwam te staan, waardoor hij veel plaatsen verloor. Ook kreeg hij drie strafpunten op zijn racelicentie voor de roekeloze actie.
Lees ook
Nieuwe update over 2026 Red Bull-motor: moet Max Verstappen zich zorgen maken?
Sergio Pérez onthult bijzondere mening over gedrag richting Lando Norris
Rode waas
In een gesprek met Viaplay vertelt Verstappen over het frustrerende moment. De Nederlander geeft toe dat hij fout zat op het Catalaanse asfalt, maar dat hij zich niet in kon houden wegens zijn passie voor het racen.
"Ik ben tevreden met mijn seizoen. Het enige punt van kritiek is de situatie in Barcelona", zei hij.
"Wat daar gebeurde, was natuurlijk niet geweldig, maar het kwam ook voort uit het feit dat ik er echt om geef. Ik had ook kunnen zeggen: 'Mijn auto is niet snel, ik laat het maar zo.'"
"Het komt deels doordat ik het niet kan accepteren dat ik, wanneer ik uit de auto stap, niet alles heb gegeven en alles heb gedaan wat ik kon. Dat maakt me boos op mezelf", gaf hij toe.
"Ik kan geen 80% inspanning leveren. Ik moet uit de auto stappen met het gevoel dat ik alles heb geprobeerd. Ik was boos over wat er gebeurde op het rechte stuk tijdens de herstart, daarna in bocht één, en toen kreeg ik het radiobericht dat ik de positie moest teruggeven."
"Op dat moment kreeg ik een rode waas voor zijn ogen. Dat was niet goed, en daar leer je van. En momenten als deze zullen zich waarschijnlijk niet meer voordoen. Je kunt in een vergelijkbare situatie met de auto terechtkomen, maar het is iets waar je van leert."
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties