Andrew Shovlin, hoofd trackside engineering bij Mercedes, is ontzettend blij dat de Formule 1 met een rode vlag zwaaide na het incident tussen Lewis Hamilton en Max Verstappen. Vanwege die onderbreking kon Mercedes het één en ander aan de bolide van Hamilton veranderen en wisten ze een DNF te voorkomen.
Het is niet de eerste keer dat Hamilton dit seizoen geholpen wordt door een rode vlag situatie. In Imola ging de Brit van de baan en plantte hij zijn Mercedes in de muur, waarna hij op een ronde achterstand gereden werd door Verstappen. Maar ook daar viel er een rode vlag, nadat teamgenoot Valtteri Bottas gecrasht was met George Russell. Hierdoor kon Hamilton na de herstart beginnen aan een inhaalrace.
In Groot-Brittannië lag Hamilton niet op een ronde achterstand toen de rode vlag gezwaaid werd, maar de race van de zevenvoudig wereldkampioen werd alsnog gered. Waar Verstappen uit de race lag, leek Hamilton door te kunnen met slechts wat schade aan zijn voorvleugel. Maar volgens de Mercedes-topman was er meer aan de hand.
"De velg was kapot, na contact aan de linker voorkant van zijn auto. Dat zou een DNF (did not finish) geworden zijn, als er geen rode vlag-periode was geweest. Naast de velg was er nog een bandentemperatuur sensor los geschoten op de voorvleugel, maar voor de rest was er gelukkig niks kapot aan de auto", aldus Shovlin.
De RB16B van Max Verstappen daarentegen is compleet total-loss na het incident.
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties