Dat Esteban Ocon en Alpine na dit jaar van elkaar scheiden is misschien maar beter ook. Voor alle partijen. Tijdens de Grand Prix van Monaco ging het helemaal mis, toen Ocon aan teamgenoot Pierre Gasly voorbij probeerde te gaan, maar er daarmee voor zorgde dat beide auto's schade hadden. Ocon kon die race niet uitrijden en ook Gasly reed gehavend de rest van de race uit. Alpine-baas Bruno Famin liet toen al weten dat hij helemaal klaar was met de Fransman.
En een weekje na de vernietigende woorden van de Alpine-baas, kwam het nieuws naar buiten dat Ocon aan het einde van 2024 zal gaan vertrekken bij het team uit Enstone. Het lijkt erop alsof dat de juiste keuze is, aangezien de relatie tussen Ocon en zijn team maar blijft verslechteren. Ook in Montreal was dat weer het geval, toen de voormalig Mercedes-junior gevraagd werd of hij Pierre Gasly aan het einde van de race voorbij wilde laten.
Gasly was aan het einde van de rit sneller dan Ocon en Alpine wilde de voormalig teamgenoot van Max Verstappen de kans geven om Daniel Ricciardo aan te vallen in de Haas. Toen de engineer van Ocon over de radio meldde dat hij zijn landgenoot voorbij moest laten, liep het helemaal uit de hand. Het werd zelfs zo erg dat Ocon de namen van zijn engineers over het openbare radiokanaal noemde, waarbij hij sarcastisch meldde dat zij hem altijd zo lekker steunen.
Het seizoen - en de relatie tussen Ocon en Alpine - kan niet zo snel mogelijk eindigen voor de Fransman. Bekijk hieronder het radiotranscript van de berichten tussen Ocon en zijn engineer, aan het einde van de race in Canada...
Lees ook
Lando Norris zag Max Verstappen geluk hebben met overwinning in Canada
Video: Het onderonsje tussen Verstappen, Norris en Russell in de cooldown room na afloop van GP Canada
Transcript
Engineer: "Esteban, we moeten Pierre doorlaten, alsjeblieft. Het gat achter hem is twee seconden naar Hülkenberg." |
Ocon: "Wat is de reden?" |
Engineer: "We moeten Ricciardo proberen aan te vallen." |
Ocon: "Ja, vergeet het maar!" |
Engineer: "Oké, dit is een verzoek. Nog drie ronden te gaan." |
Ocon: "Krijg ik de plaats terug of niet?" |
Engineer: "Daar werk ik aan." |
Ocon: "Oké, ik laat hem door. Begrepen." |
Engineer: "Esteban, de auto's zullen niet meer van plaats wisselen. Push tot het einde, alsjeblieft." |
Ocon: "Ja, geweldig. Dank je, geweldig. Dank je." |
Engineer: "Oké, de radio staat nog aan." |
Ocon: "Oké, maat. Ja, ja, je bent geweldig... Ja, oké. Geen commentaar. Ik ben te aardig. Veel te aardig." |
Engineer: "Oké, luister. We zijn nog steeds tiende geworden. We hebben nog steeds een punt, oké? We hebben nog een lange weg te gaan. Oké, ik weet het, ik weet het, ik weet het. Ik weet dat het frustrerend is." |
Ocon: "Ik heb gedaan wat ik moest doen, wat het belangrijkste is. Maar jullie hebben niet gedaan wat jullie moesten doen. Dat is het." |
Engineer: "Wat ik wil zeggen is dat we op P10 kwamen en helemaal achteraan begonnen met weinig hoop om hier nog iets uit te halen. En dat is vooral te danken aan het feit dat je heel goed hebt gereden en het hoofd koel hebt gehouden onder moeilijke omstandigheden. Dus daar mag je heel blij mee zijn. En bedankt dat je dat hebt gedaan." |
Ocon: "Dank je. Ja, ik ben ook blij met jullie samen te werken... Dave en Josh, ik ben héél erg blij met jullie... Altijd fijn dat jullie mij zo steunen. Echt bedankt voor jullie steun..." |
Engineer: "Sorry maat, nog een lange weg te gaan. Nog 15 races, ja." |
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties