De crash tussen Esteban Ocon en Pierre Gasly, vlak voor de rode vlag-periode van start ging op het circuit van Monaco, is compleet de fout van Ocon. Dat is de mening van Bruno Famin, de grote baas van het Alpine Formule 1-team. En wat de reden voor de crash is, interesseert Famin niet zo veel, hij laat weten dat dit consequenties gaat hebben voor de Fransman.
In de eerste ronde gebeurde er het nodige in Monaco, waarna de race een beetje doodbloedde. De openingsronde werd opgeschrikt door een enorme crash van Sergio Pérez, waarna ook Carlos Sainz en Oscar Piastri elkaar raakten. Dit zorgde voor een rode vlag, maar vlak voor er met deze vlag gezwaaid werd, besloot Esteban Ocon een gewaagde inhaalactie te plaatsen op teamgenoot Pierre Gasly, wat compleet verkeerd uitpakte.
De eenmalig Grand Prix-winnaar, die in 2018 ook al in de clinch lag met Max Verstappen, probeerde voorbij te gaan aan Gasly in Portier [bocht 9], maar in zijn poging raakte hij de bolide van zijn teammaat en vloog zijn auto de lucht in. Gasly reageerde woedend op de boordradio en Alpine-baas Bruno Famin deelt de mening van Gasly. Wat Ocon daar deed, ging helemaal nergens over, meent de grote baas van het Franse team.
"Het is triest om dit soort incidenten te zien. Het is precies wat we niet wilden dat zou gebeuren. De aanval van Esteban was totaal zinloos. We hebben van tevoren gezegd dat dit precies is wat we niet wilden zien en dit gaat consequenties hebben. We gaan hierdoor een moeilijke beslissing nemen...", zo dreigt de Alpine-teambaas.
Lees ook
Kevin Magnussen ontloopt schorsing na crash met Sergio Pérez
Fotograaf raakt gewond tijdens crash Sergio Pérez in Monaco
Famin snapt beredenering Ocon niet
Dat Esteban Ocon überhaupt probeerde om Pierre Gasly in te halen in de openingsronde van de race, is voor Famin onbegrijpelijk. Dat de Fransman het probeerde in Portier, waar een inhaalactie vrijwel onmogelijk is, maakte het er niet beter op. De Alpine-baas kan hij de beredenering van Ocon dan ook niet plaatsen.
"Als we vochten voor een podiumplaats aan het einde van de race, dan snap ik het nog... Maar daar, in de eerste ronde, in Le Portier... Het was niet de plek om aan te vallen. Hij liet nul ruimte over voor zijn teamgenoot."
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties