Red Bull Racing heeft alle hoop gevestigd op de regelwijziging omtrent voorvleugels vanuit de FIA. In Barcelona zal het bestuursorgaan strenger gaan controleren op het doorbuigen van de voorvleugels, waarvan vooral McLaren gebruik zou maken. Het platform van het Britse team zou veel voordeel behalen uit het feit dat de voorste vleugels flexibel zijn.
Maar dat is vanaf de Grand Prix van Spanje verleden tijd. De FIA introduceert die race een nieuwe test om de voorvleugels te controleren op het doorbuigen en dat gaat ervoor zorgen dat ieder team een nieuwe vleugel zal moeten ontwikkelen. De huidige versie komt dan namelijk niet meer door de keuring heen. Bij Ferrari en Red Bull Racing zorgt dat voor hoop, waarbij de verwachting is dat McLaren last gaat krijgen van deze regelwijziging. Echter is niet iedereen daar zo zeker van.
Bij Mercedes-coureur George Russell is er niet zoveel optimisme als bij Fred Vasseur en Christian Horner. De drievoudig Grand Prix-winnaar laat weten dat er in zijn ogen niet zo veel gaat veranderen bij McLaren, omdat het team uit Woking niet zo dominant is wegens de voorvleugel, maar vanwege het beheer van de banden.
"Het weekend in Barcelona zal interessant zijn vanwege de verandering in het reglement, maar het geheim van McLaren zit hem in de banden, niet in iets dat beïnvloed wordt door die nieuwe regel", aldus Russell tegenover het Spaanse DAZN.
Lees ook
De bizarre boordradio’s van Lewis Hamilton tijdens GP Miami op een rijtje
Zak Brown doet onthulling over 'contractgesprek' met Max Verstappen
Oscar Piastri deelt mening Russell
Vanuit McLaren-coureur Oscar Piastri klinkt hetzelfde geluid als Russell naar buiten bracht. De Australiër meent dat McLaren vooral zo goed presteert wegens het feit dat ze de banden op de juiste temperatuur kunnen houden, terwijl de andere teams allemaal met oververhitting te maken hebben.
In de kwalificatie is het gat van de MCL39 naar de rest van het veld niet zo groot, maar in de races is de Britse bolide ineens dominant. Dit vanwege het goede bandenmanagement, beseft ook Piastri zich.
"In de race worden alle bochten nog langzamer en wordt het belangrijker om goed op de banden te letten. Dat is waarschijnlijk een van onze sterke punten tot nu toe dit jaar. Dit was de eerste erg hete race die we hebben gehad qua baantemperatuur. Saoedi-Arabië was heet, maar de baantemperatuur was vandaag de hoogste die we dit jaar hebben gehad. Ik denk dat dat ons tempo heeft geholpen", aldus de leider in het kampioenschap.
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties