Er zijn serieuze problemen met de remmen bij het team van Ferrari. Zowel Lewis Hamilton als Charles Leclerc moesten al vanaf het begin van de race op het Oostenrijkse asfalt letten op de temperatuur van de remmen, die te snel te warm werden.
Hamilton evenaarde zijn beste resultaat tot nu toe bij Ferrari door de vierde plek te pakken achter zijn teamgenoot Leclerc. Beide Ferrari-rijders slaagden er echter niet in om het de McLaren-rijders ook maar enigszins moeilijk te maken, met als oorzaak het oververhitten van de remmen. Hierdoor moesten Hamilton en Leclerc vanaf vrijwel het begin aan 'LiCo' doen - Lift and Coast - wat de race voor Ferrari een stuk lastiger maakte.
"We hebben remproblemen, dus ik moest die remmen al vrij vroeg onder controle krijgen, waardoor ik zeker wat tijd verloor. Dat is iets waar ik echt op aandring om te laten repareren, want dat is niet geweldig", claimt Hamilton.
De Brit ontkende dat het remprobleem te maken had met enkel de hoge temperaturen in Oostenrijk. Volgens hem is het een zaak die al het hele seizoen speelt, maar de ene keer erger is dan de ander. "Het is net gokken met die remmen. Je zet er een op en het werkt en je zet er een andere op en het werkt niet", voegde hij eraan toe.
Lees ook
Sky Sports: ‘Max Verstappen zorgt voor totale gekte op F1-rijdersmarkt met bijzondere keuze'
'Teamgenoot Max Verstappen kan bijzondere transfer maken'
Rijstijl
Leclerc werd al vroeg tijdens de race gevraagd om de bochten te benaderen met minder rembelasting, maar door de set-up die de Monegask had was deze vorm van management bijna niet te doen, zo gaf de Ferrari-rijder na de race aan in gesprek met Sky Sports F1.
"Vandaag was erg zwaar. Ik moest veel managen, vooral tijdens de eerste stint. Het paste niet bij mijn rijstijl, het paste niet bij de balans die ik had. Ik had het heel erg moeilijk in de eerste stint en ook een deel van de tweede stint. Maar het is de manier waarop we op dit moment moeten rijden", aldus Leclerc.
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties