Max Verstappen kende geen al te best weekend tijdens de Grand Prix van Monaco. De Nederlander kwalificeerde als zesde en finishte bloedeloos op diezelfde plek. Na afloop van de race oogde de drievoudig wereldkampioen ontevreden.
Op de start na viel er niet veel te beleven op het stratencircuit van Monaco. Na wat heftige incidenten in de eerste ronde, was de rode vlag meteen een feit. Eenmaal in de pitstraat, gooiden de meeste coureurs de harde band eronder en daar werd de race op uitgereden. Daarnaast was er door de beperkte inhaalmogelijkheden in het prinsdom, weinig spektakel op het asfalt. Na de race gaven Verstappen en ook George Russell toe dat er niet veel aan was.
Verstappen geeft toe dat er na de rode vlag niet veel meer te halen viel in Monte Carlo. Dat zorgde ervoor dat de strategie van Red Bull in de prullenbak kon en zijn race eigenlijk al voorbij was: "Na de rode vlag was onze strategie verpest, omdat we de mediums tot aan het einde moesten gebruiken, aangezien iedereen een gratis pitstop kreeg. Dat betekende dat we veel moesten sparen, dus we hebben gewoon geprobeerd George te volgen. De snelheid zat er totaal niet in, omdat we de banden moesten managen. Dan is het natuurlijk heel saai. We gaan letterlijk maar half op het gas op de rechte stukken en een versnelling hoger dan dat je normaal gesproken zou doen. We waren vier seconden per ronde langzamer. Dat is niet racen", laat Verstappen weten tegenover de pers in Monaco.
Lees ook
Esteban Ocon heeft nog meer vijanden gemaakt binnen Alpine na crash in Monaco: 'Dit soort gedrag...'
Nico Hülkenberg laat zich uit over mogelijke nieuwe teamgenoot: "Hij is één van de beste'
'Enige positieve'
Verstappen geeft toe dat dit weekend niet goed was. In de trainingen worstelde hij continu met zijn RB20 en in de kwalificatie kwam hij niet verder dan een zesde plek, doordat hij de muur raakte. Na de race was hij ook kritisch, maar laat hij weten dat er ten minste één positief aspect aan dit raceweekend was: "Over het algemeen is het een heel slecht weekend geweest voor ons. Het enige positieve dat we eruit kunnen halen is dat we weten wat onze zwaktes zijn. Als we dat ook maar een beetje kunnen verbeteren, dan kunnen veel rondetijd winnen. Er is veel ruimte voor verbetering en als we dat kunnen oplossen, komt onze auto weer tot leven."
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties