F1 Nieuws

Max Verstappen weet concurrentie achter zich te laten tijdens tweede vrije training in Monaco

Max Verstappen weet concurrentie achter zich te laten tijdens tweede vrije training in Monaco
Red Bull Content Pool
F1 Nieuws

Max Verstappen weet concurrentie achter zich te laten tijdens tweede vrije training in Monaco

Max Verstappen weet concurrentie achter zich te laten tijdens tweede vrije training in Monaco
Red Bull Content Pool

Waar Max Verstappen veel moeite had met zijn auto in de eerste vrije training op de straten van Monte Carlo, was de Nederlander wel in zijn nopjes met de RB19 tijdens VT2. Verstappen wist namelijk de snelste tijd van de sessie te rijden.

Op zijn zachte band ging de Limburger rond in een tijd van 1:16.2256, waarmee hij slechts 0.065 seconde sneller was dan Charles Leclerc in de Ferrari. Leclerc heeft de gehele dag achter teamgenoot Carlos Sainz gestaan, maar aan het einde van de sessie toverde de Monegask ineens een snelle tijd tevoorschijn.

Sainz wist de sessie overigens als derde af te sluiten, met iets meer dan een tiende achterstand op Verstappen. Maar de Spanjaard kon de training niet tot het einde meemaken. Met nog zo'n twintig minuten te gaan plantte hij zijn Ferrari SF-23 in de muur bij het uitkomen van 'Piscine', waardoor hij de sessie vroegtijdig moest verlaten.

Pérez komt tekort

Red Bull-teamgenoot Sergio Pérez stond in VT1 nog voor Verstappen, die problemen had met zijn auto, maar in de tweede training kon de Mexicaan het niet bolwerken. Pérez zat meerdere coureurs dwars op de baan, waarbij vooral Fernando Alonso en Carlos Sainz kritiek uitten op het rijgedrag van Checo. Ook in de tijdenlijst ging het niet geweldig voor Pérez.

De zesvoudig Grand Prix-winnaar was op de zevende plaats terug te vinden, met een achterstand van ruim een halve seconde op Verstappen. Hierdoor moest hij toestaan dat - naast de Ferrari's - ook Fernando Alonso, Lando Norris en Lewis Hamilton sneller waren dan hijzelf.

Verstappen weer tevreden

Dat Max dit keer wel gelukkig was met zijn setup, werd duidelijk na afloop van de sessie. Over de board-radio liet hij aan zijn engineer weten dat zijn auto 'best prima' aanvoelde. Dat is een flinke verbetering ten opzichte van het begin van VT1.

Net binnen

LAAD MEER ARTIKELEN

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties