F1 Nieuws

VodafoneZiggo deelt kwartaalcijfers: '23.000 klanten verloren door Viaplay'

VodafoneZiggo deelt kwartaalcijfers: '23.000 klanten verloren door Viaplay'
Red Bull Content Pool
F1 Nieuws

VodafoneZiggo deelt kwartaalcijfers: '23.000 klanten verloren door Viaplay'

VodafoneZiggo deelt kwartaalcijfers: '23.000 klanten verloren door Viaplay'
Red Bull Content Pool

VodafoneZiggo heeft haar eerste kwartaalcijfers bekendgemaakt van dit jaar. Volgens de cijfers van de provider zijn er in totaal 23.000 klanten overgestapt naar Viaplay en andere aanbieders van telefonie en televisie.

Deze overstap is volgens financieel directeur Ritchy Drost volledig te wijten aan het verlies van de Formule 1-uitzendrechten aan Viaplay. Ondanks het verlies in klanten ziet VodafoneZiggo ook een positief kantje aan de overname door Viaplay. In gesprek met De Telegraaf zegt Drost namelijk dat het achteraf de juiste beslissing is geweest om te stoppen met het uitzenden van de Formule 1.

"Klanten zijn bij ons vertrokken doordat we geen Formule 1 meer konden uitzenden", zegt Drost. "Dat is te zien aan de informatie die we hebben vergaard. Of we dat erg vinden? Natuurlijk zou je deze klanten als persoon liever hebben behouden, maar achteraf is het stoppen met de Formule 1 een goed besluit geweest", voegt de VodafoneZiggo-topman later toe.

Lange historie met Formule 1

Al sinds het debuut van Max Verstappen in de Formule 1 is Ziggo onlosmakelijk verbonden geweest aan de sport. De kers op de taart was natuurlijk het eerste wereldkampioenschap van Max Verstappen afgelopen jaar. Maar ook de eerste Grand Prix van Nederland in de 21e eeuw was een welkome gebeurtenis voor Ziggo. Er keken op het hoogtepunt namelijk 3,7 miljoen mensen naar de overwinning van Verstappen in de Noord-Hollandse badplaats.

Terwijl VodafoneZiggo klanten verloor, kwamen er bij Viaplay juist klanten bij. Volgens de cijfers van de Scandinavische dienst heeft Viaplay er in het eerste kwartaal van 2022 maar liefst 500.000 gebruikers bijgekregen. Of al deze half miljoen personen enkel en alleen zijn overgestapt voor de Formule 1, is niet bekend. Toch is niet alleen het verliezen van de Formule 1-uitzendrechten aan Viaplay een reden voor het verlies in klanten. Ook felle concurrentie van KPN en T-Mobile zorgden voor een afname in het aantal VodafoneZiggo-klanten.

Net binnen

LAAD MEER ARTIKELEN

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties