Volgens Rafael Lopes, een gerenommeerd Braziliaans journalist, heeft Red Bull Racing een uur voor de start van de kwalificatie een bezoek gebracht aan het FIA-kantoor op Interlagos. De reden hiervoor: men heeft ontdekt dat de achtervleugel van Mercedes te veel buigt boven een snelheid van 260 kilometer per uur.
Op deze manier weet de Mercedes W12 meer topsnelheid te creëeren, aangezien er minder luchtweerstand is door de plattere achtervleugel. Voor ditzelfde trucje werd Red Bull Racing eerder dit seizoen op haar vingers getikt en werd er een nieuwe regel in het leven geroepen, om ervoor te zorgen dat de vleugels 'stijver' waren.
Mercedes heeft dus toch een manier gevonden om deze regel, die zij zelf aan hebben gevraagd, te omzeilen. Hierna zijn Adrian Newey en Paul Monaghan - de technisch directeur en hoofd engineer van Red Bull Racing - naar de FIA gestapt om dit aan te kaarten.
Hamilton mogelijk gediskwalificeerd
Het is goed mogelijk dat deze klacht en het probleem van Lewis Hamilton in de kwalificatie met elkaar te maken. De achtervleugel van Hamilton kwam niet door de FIA-keuring na de kwalificatie, wat zou betekenen dat hij gediskwalificeerd wordt en de sprint vanuit de pitlane moet starten.
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties