Ferrari-coureur Carlos Sainz ziet dat zijn renstal flink wat werk aan de winkel heeft als het gaat om de ontwikkeling van de SF23. Tijdens de kwalificatie voor de Grand Prix van Mexico-Stad was de SF23 immers wel snel genoeg voor de eerste twee startplekken, maar was de bolide tijdens de race slechts goed genoeg voor P3 en P4.
Voor Ferrari was de pole position van afgelopen zaterdag een flinke opsteker. De snelheid van de FS23 kwam namelijk als een duveltje uit een doosje. In Q2 waren de beide Ferrari-coureurs immers nog meerdere tienden te langzaam ten opzichte van de kop van het veld.
Tijdens de race was er van die snelheid echter niets meer over. Vanwege de hoge bandenslijtage van de SF23 moesten Sainz en Ferrari-teamgenoot Charles Leclerc namelijk rustig aan doen gedurende de race. Volgens Sainz een gebied waarop zijn werkgever flink moet verbeteren in in 2024.
Balans
"Tijdens de kwalificaties kunnen we meedoen om pole position, maar tijdens de race is het duidelijk dat ze (Max Verstappen en Lewis Hamilton) nog echt te snel voor ons zijn. We moeten proberen te begrijpen waarom dat het geval is. We doen iets geks met de balans van de auto.
Tijdens de kwalificatie is hij namelijk erg snel, maar tijdens de race is hij dan weer enorm tricky. Hopelijk weten we dat onder de knie te krijgen voor komend seizoen. Tijdens de race reden Verstappen en Hamilton namelijk in een andere competitie", zo begint Sainz bij Sky Sports.
Levensduur
Dat Ferrari veel moeite heeft met het onder controle krijgen van de bandenslijtage van de SF23, werd volgens Sainz goed duidelijk tijdens de herstart in Mexico-Stad. Hamilton begon die namelijk op de medium band, terwijl de beide Ferrari-coureurs op de harde band van start moesten gaan.
"Ze (Mercedes,red.) kunnen het zichzelf veroorloven om de herstart op geel te doen, omdat ze weten dat ze het kunnen uithouden tot aan het einde van de race. Bij ons is dat zo anders, want we moeten ons zorgen maken over de timing van de pitstop en de levensduur van de banden", aldus Sainz.
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties