Ferrari-coureur Charles Leclerc was tijdens de Grand Prix van Spanje één van de coureurs die een incident meemaakte met Max Verstappen. De slotfase van de race in Barcelona verliep nogal hectisch, waarbij Red Bull Racing een verkeerde keuze maakte tijdens de safety car, waardoor Verstappen onder druk kwam te staan van de coureurs achter hem.
De Nederlander leek af te stevenen op een podiumplaats in Spanje, maar door de stilgevallen Mercedes van Kimi Antonelli kwam de safety car naar buiten richting het einde van de race. Voor veel coureurs was dit de tijd om banden te wisselen en ook Max Verstappen kreeg de call om naar binnen te gaan. De Limburger kreeg vers rubber van zijn team, maar ze waren hem even vergeten te vertellen dat dat harde banden waren, die uiteraard niet de grip hebben die de softs wel geven.
En de softs waren de banden waar al zijn concurrenten op reden. Onder andere Charles Leclerc en George Russell hadden hierdoor de kans om Max Verstappen aan te vallen en dat deden ze dan ook tijdens de herstart van de race. Bij het opkomen van het rechte stuk zag Leclerc dat Verstappen een groot moment kende, waardoor de Monegask een inhaalactie plaatste en langszij kwam bij de Red Bull-coureur. Echter vond er tijdens die actie een touché plaats.
Lees ook
Stewards doen bizarre onthulling over crash Max Verstappen en George Russell
Damon Hill deelt duidelijke mening over crash Max Verstappen: 'Zoals gewoonlijk...'
Incident Verstappen en Leclerc
Over de boordradio liet Verstappen weten dat hij daar niet blij mee was en dat Leclerc daarvoor de plek aan hem terug moest geven, maar dat was Leclerc niet van plan. Na de race kreeg de Ferrari-coureur gelijk van de FIA, waarna hij bij de internationale pers liet weten hoe hij naar het incident met Verstappen keek.
"Over het contact denk ik niet dat er iets bijzonders is. Max maakte een foutje bij het uitkomen van de laatste bocht, ik ging zij aan zij, hij probeerde me aan de vuile kant van de baan te brengen, zoals ik zou hebben gedaan, wat normaal is", begint Leclerc.
"En toen ik eenmaal de overhand had qua snelheid, probeerde ik de slipstream [van de McLarens voor hem, red.] een beetje te pakken. Bij de eerste beweging [van Max, red.] was ik bereid om een klein beetje te bewegen, bij de tweede beweging [van Leclerc, red.] hij niet."
Volgens Leclerc zorgde het feit dat Verstappen geen ruimte wilde geven voor het contact op het rechte stuk: "Dat is het verschil van wel of geen contact. Aan het eind van de dag is dat racen. Ik denk niet dat er een groot probleem in zit."
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties