Het team van Ferrari gaat volgens het doorgaans goed geïnformeerde SportBusiness.com een nieuwe, zeer lucratieve deal aan met technologiebedrijf Hewlett-Packard (HP). Met de waarde van de deal zou Ferrari in de buurt komen van Red Bulls sponsordeals met softwaregigant Oracle en cryptobeurs ByBit.
Na de overname van de commerciële rechten van de Formule 1 door Liberty Media is de sport enorm gegroeid. Zo kwamen er nieuwe circuits bij op de kalender, willen steeds meer renstallen toetreden tot de sport (tot op heden echter zonder succes), zijn er steeds meer bedrijven die zich willen verbinden aan de Formule 1 en zijn er van over de hele wereld nieuwe fans bijgekomen die iedere zondag klaar zitten om hun favoriete coureur(s) aan te moedigen.
Lees ook
Oscar Piastri wijst naar pijnpunt: 'Ik denk dat dit een groot deel van het tekort verklaart'
'Opvolger Lewis Hamilton mogelijk al tijdens GP Miami in actie'
Groei van de Formule 1
De enorme groei die de Formule 1 heeft doorgemaakt op commercieel en sportief vlak heeft veelal te maken met de Netflix-serie Formula 1: Drive to Survive. Door die serie zijn er immers een hoop nieuwe fans bijgekomen en stroomden de Formule 1-circuits over van nieuwe fans. Mede hierdoor zagen andere circuits hun kans schoon om ook te profiteren van de toegenomen populariteit van de Formule 1. Ook bedrijven volgden deze weg en dat resulteerde al vaker in grote sponsordeals.
Cashen bij Red Bull
Zo waren er softwaregigant Oracle en cryptobeurs ByBit die met Red Bull in zee besloten te gaan. De deal van Oracle heeft naar verluidt een waarde van 300 miljoen dollar. De samenwerking met ByBit zou volgens ingewijden goed zijn voor zo'n 150 miljoen dollar. Mede hierdoor zou Red Bull volgens teambaas Christian Horner als het enige team van de grid kunnen draaien op enkel sponsorinkomsten. Het Oostenrijkse team lijkt die status echter te verliezen aan een concurrent.
Ferrari steekt voorbij
Ferrari staat namelijk op het punt om een miljoeneninjectie te krijgen. Tijdens het raceweekend in Miami zal Ferrari namelijk een nieuwe sponsordeal wereldkundig maken. Volgens ingewijden zou de nieuwe deal met HP een waarde hebben van zo'n 500 miljoen dollar. Dat bedrag wordt uiteraard verdeeld over een vijf jaar durende samenwerking met Ferrari. Voor de Italiaanse renstal zal de nieuwe deal een flinke meevaller zijn, aangezien Lewis Hamilton vanaf aankomend seizoen een flink bedrag aan salaris opstrijkt (zo'n 100 miljoen dollar per jaar).
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties