Max Verstappen is niet dichter bij een schorsing gekomen na de Grand Prix van Saoedi-Arabië, terwijl hij wel een straf heeft gekregen in de race. De Nederlander moest tijdens zijn pitstop vijf seconden wachten tot zijn monteurs mochten werken aan de auto, aangezien de stewards van mening waren dat hij een fout had begaan in de eerste bocht van de race.
Bij de start streden Verstappen en Oscar Piastri om de koppositie, waarbij Piastri naar zijn mening volledig naast de Red Bull van Verstappen zat. De Australiër liet zijn McLaren dan ook staan, waardoor Max moest uitwijken en de bocht afsneed. De viervoudig wereldkampioen behield daarna zijn koppositie, wat de stewards deed beslissen om hem een vijf seconden tijdstraf te geven, waar Verstappen zéér ontstemd over was.
Hoewel Verstappen weigerde te praten, was duidelijk dat hij de beslissing van de stewards niet kon waarderen. En de fans van de Nederlander waren zelfs even bezorgd, omdat hij namelijk al op acht strafpunten staat op zijn racelicentie. Bij twaalf strafpunten wordt een coureur een race geschorst en dat getal leek toch angstvallig dichtbij te komen, na de straf voor Verstappen in Saoedi-Arabië. Maar daarin heeft de FIA hem gespaard...
Lees ook
Helmut Marko spreekt zich uit over straf Max Verstappen tijdens de race in Saoedi-Arabië
Max Verstappen is woest tijdens interview bij Viaplay en weigert antwoord te geven
Verstappen krijgt geen extra strafpunt
De Nederlander krijgt goed nieuws te verwerken vanuit de stewards na de race in Jeddah. Hoewel ze vonden dat hij een vijf seconden tijdstraf verdiende - wat eigenlijk een tien seconden tijdstraf had moeten zijn - waren ze van mening dat de actie geen gevaar opleverde voor de andere coureurs. Hierdoor hoefde de FIA geen strafpunt uit te delen aan Verstappen en blijft hij dus op acht strafpunten staan.
De eerste twee strafpunten worden pas eind juni weggestreept en dus heeft Verstappen niet veel speelruimte meer. Hij zal dan ook blij zijn dat hij wegkomt zonder strafpunt in Saoedi-Arabië, omdat hij anders een groot aantal races had moeten uitzingen met een kleine marge richting een schorsing. Die marge is nu iets ruimer door de beslissing van de FIA.
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties