Tijdens de Grand Prix van Singapore in 2022 heeft Kevin Magnussen een verplichte pitstop moeten maken, toen de wedstrijdleiding zag dat zijn frontwing endplate niet meer recht op het voorste onderdeel van zijn Haas-bolide zat. De Deen kreeg op dat moment een 'meatball-flag', wat ervoor zorgt dat hij verlicht naar binnen moet komen om dat onderdeel te vervangen.
De meatball-flag is een zwarte vlag met een oranje stip in het midden, wat betekent dat de wedstrijdleiding van mening is dat er een auto rondrijdt die niet langer als veilig beschouwd mag worden. Als een coureur deze vlag getoond wordt, moet hij per direct naar binnen om zijn auto te laten herstellen, omdat het anders gevaar op kan leveren voor de concurrentie.
In 2022 kreeg Kevin Magnussen de opdracht om zijn voorvleugel te vervangen, nadat de endplate op zijn voorvleugel naar buiten wees. Dit jaar was dat bij Lando Norris het geval, maar de FIA besloot de Brit dit keer géén meatball-flag te tonen - na zijn touché met Max Verstappen en Oscar Piastri. De McLaren-coureur kon daarmee zijn weg vervolgen en Max Verstappen de gehele race achtervolgen, waarna hij uiteindelijk als derde eindigde.
Lees ook
Zak Brown kiest kant na touché Lando Norris en Oscar Piastri
FIA roept F1-kampioen op het matje na GP Singapore
In 2022 KMag got given a black and orange flag to change his front wing for this
— Aldas🇱🇹 (@Aldas001) October 5, 2025
Wonder if this precedent will apply to Lando? pic.twitter.com/pAxUUkuV66
Norris gematst door FIA
Had Lando Norris een meatball-flag moeten krijgen vanuit de FIA, waarbij hij zijn voorvleugel had moeten vervangen? Of was de McLaren van Norris de gehele race veilig genoeg om buiten te kunnen blijven? Discussieer hieronder:
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties