F1 Nieuws

Helmut Marko luidt noodklok na 'enorme tegenslag' voor Red Bull in Imola

68299f3861f7c
Red Bull Content Pool
F1 Nieuws

Helmut Marko luidt noodklok na 'enorme tegenslag' voor Red Bull in Imola

68299f3861f7c
Red Bull Content Pool

Red Bull-topman Helmut Marko heeft in gesprek met de Duitse tak van Sky Sports zijn zorgen uitgesproken over de hoeveelheid reserveonderdelen die Red Bull nog over heeft na de zware crash van Yuki Tsunoda tijdens het eerste gedeelte van de kwalificatie op het circuit van Imola.

Gelijk in zijn eerste vliegende ronde van Q1 ging het mis voor Tsunoda. De jonge Japanner nam te veel van de kerbstone mee aan de binnenkant van bocht vijf en daardoor raakte de vloer van zijn RB21 hard het asfalt, waardoor Tsunoda de controle over zijn auto verloor en vervolgens hard in de bandenstapel naast de baan terecht kwam, waarna hij een koprol maakte. Tsunoda was gelukkig ongedeerd.

Na afloop van de kwalificatie liet Tsunoda weten dat hij zich erg schaamde voor zijn crash in Q1. "Ik schaamde me gewoon heel erg, was teleurgesteld. Het was echt stom van mezelf om zo onnodig hard te pushen. Het enige wat ik kan doen is mijn excuses aanbieden en bidden. De auto had duidelijk veel schade, dus de monteurs moeten veel werk verzetten tot morgen; hopelijk is de auto dan klaar. Heel onnodig voor hen en voor mezelf om ze in de verkeerde situatie te brengen", zei Tsunoda.

Marko luidt noodklok na crash Tsunoda

Marko vertelde aan de Duitse tak van Sky Sports dat hij erg blij was dat Tsunoda niets overkomen was. Waar de Oostenrijker minder tevreden over was, is het feit dat Red Bull een stuk minder reserveonderdelen over heeft door de zware klapper van Tsunoda. Zeker gezien de huidige triple header, Imola, Monaco en Spanje, kan dat wel eens voor problemen zorgen bij Red Bull.

"Godzijdank is hem (Tsunoda, red.) persoonlijk niets overkomen. Het is een enorme tegenslag voor ons, want het zijn nu drie races op rij. Vooral Monte Carlo is niet bepaald vergeeflijk als je daar een misstap maakt. En de situatie met reserveonderdelen is daardoor echt kritiek geworden", aldus Marko.

Net binnen

LAAD MEER ARTIKELEN

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties