Racing Bulls-coureur Isack Hadjar heeft er nooit een geheim van gemaakt dat hij een groot fan is van Lewis Hamilton. De Brit was in 2021 de grote rivaal van Max Verstappen. Op de vraag wat zijn meest favoriete Formule 1-moment was, koos Hadjar voor een zeer bepalend moment in het 2021-seizoen, het jaar waarin Verstappen en Hamilton elkaar het vuur aan de schenen legden.
Hadjar koos namelijk voor de Grand Prix van Brazilië in 2021. Hamilton klokte daar pole position, maar werd naar de achterkant van het veld gestuurd nadat zijn achtervleugel illegaal bleek te zijn. In de sprintrace herpakte de Brit zich en finishte hij vanaf achteraan op een knappe vijfde plaats. Voor de Grand Prix van zondag mocht Hamilton vanaf P5 aan de race beginnen, aangezien de uitslag van de sprintrace toen ook nog de startopstelling voor de Grand Prix was.
Hamilton begon de race echter vanaf P10 vanwege een gridstraf van vijf plaatsen voor het steken van een nieuwe motor. Vanaf P10 wist Hamilton echter net zoals een dag eerder naar voren te komen en won hij uiteindelijk de race, terwijl Verstappen genoegen moest nemen met een tweede plaats.
Hadjar is een groot fan van Hamiltons prestatie in Brazilië dat seizoen. De jonge Fransman onderkent dat het een controversiële keuze is, aangezien Verstappen net zoals hijzelf onderdeel uitmaakt van de Red Bull-familie. "Ik ga nu iets heel controversieels zeggen, en dat vind ik geweldig. Brazilië '21. Ja, ik ben een grote fan van Lewis, ja. Dat was geweldig", vertelde Hadjar.
Lees ook
Toto Wolff doet boekje open over relatie met Lewis Hamilton: 'Dat zal altijd moeilijk zijn'
Daniel Ricciardo verrast en maakt comeback als teamgenoot van George Russell
Robert Doornbos doet merkwaardige onthulling over Adrian Newey: 'Gewoon niet haalbaar...'
Waarom is Hadjar fan van Hamilton?
Vervolgens gaf de Frans-Algerijnse coureur uitleg over waarom hij zo'n groot fan is van de zevenvoudig wereldkampioen. "Ik denk dat Lewis, als je kijkt naar vorig jaar op zondag, voor mij draait het allemaal om zijn racetempo. Hoe hij helemaal achteraan kan starten en uiteindelijk tegen George [Russell] racet, en met hem vecht terwijl hij als 18e start en George voor hem start."
"Dit racetempo-voordeel had hij ook ten opzichte van zijn teamgenoten toen hij met Valtteri reed, de manier waarop hij inhaalde. En als hij in het peloton reed, had hij altijd een andere aanpak, andere lijnen, om vuile lucht te vermijden. En als er een DRS-trein was en iedereen zes tienden achterstand had op elkaar, had hij drie tienden achterstand op de auto voor hem. Dus ik denk dat zijn zondagse rijstijl indrukwekkend is", aldus de Racing Bulls-rookie.
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties