F1 Nieuws

Lance Stroll geeft reden voor woedeuitbarsting richting team: 'Dat kon ik niet'

Lance Stroll geeft reden voor woedeuitbarsting richting team: 'Dat kon ik niet'
BSR Agency
F1 Nieuws

Lance Stroll geeft reden voor woedeuitbarsting richting team: 'Dat kon ik niet'

Lance Stroll geeft reden voor woedeuitbarsting richting team: 'Dat kon ik niet'
BSR Agency

Aston Martin-coureur Lance Stroll beleefde een vervelende middag, tijdens de Grand Prix van Japan, vorig weekend. De Canadees moest toezien hoe teamgenoot Fernando Alonso in de punten eindigde en met de Mercedes-coureur en Oscar Piastri in gevecht was, terwijl hijzelf de gehele race buiten de punten reed.

Het ging al mis tijdens de kwalificatie, voor Lance Stroll. Hij eindigde daar als zestiende, terwijl Alonso zijn auto in diezelfde sessie op de tweede plaats wist neer te zetten. Dit zorgde ervoor dat Stroll een inhaalrace moest rijden en op Suzuka is dat al een lastige opgave, omdat het circuit slechts één DRS-zone kent en het voor de coureurs vooral in sector 1 lastig is om de auto's voor hen te volgen.

Stroll merkte tijdens de race dat het inhalen voor hem niet alleen lastig, maar zelfs onmogelijk was, omdat zijn Aston Martin gewoonweg niet snel genoeg liep op de rechte stukken. Dit zorgde ervoor dat hij over de radio uithaalde richting zijn team, waarbij hij verklaarde dat zijn rechte lijn snelheid 'een grap' was. Stroll laat nu weten waarom dit het geval was.

"Het was echt moeilijk door de snelheid op rechte stukken. Ik denk dat we gewoon de verkeerde achtervleugel op de auto hadden. Ik moest al mijn inhaalacties doen in bocht 6, omdat ik niemand kon passeren op de rechte stukken door het gebrek aan snelheid in de rechte lijn. Er zijn dus dingen die we anders hadden kunnen doen", begint Stroll.

"Dus over het algemeen gewoon een moeilijk weekend. Een van die weekenden om te vergeten. Het was erg slecht met de snelheid van de rechte lijn in de auto, dus we moeten nog wat dingen bekijken."

Zachte band

Naast het feit dat Stroll gebruik moest maken van een auto waar niet genoeg snelheid in zat, was zijn bandenstrategie ook verre van optimaal. In de laatste stint werd hij op de zachte banden gezet, waarmee hij een poging moest doen om Yuki Tsunoda aan te vallen voor de tiende positie. Maar uiteindelijk verloor hij zelfs een plek door die zet. De Canadees geeft aan dat dit wellicht niet de beste keuze was, maar dat het team wel iets moest proberen.

"Het was gewoon een wanhopige beslissing om te proberen een punt te pakken, want we zaten op een suboptimale twee-stopper en toen zat ik achter Tsunoda op de 11e plaats op dezelfde band en hier is het al moeilijk om in te halen en met ons gebrek aan snelheid op rechte stukken voelde het gewoon niet mogelijk."

Net binnen

LAAD MEER ARTIKELEN

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties