McLaren-coureur Lando Norris heeft laten weten op wat voor soort circuits hij dit seizoen moeite heeft met het vinden van snelheid in zijn MCL39. Eerder dit seizoen introduceerde McLaren een update aan de voorwielophanging van de MCL39 en daar lijkt Norris profijt van te hebben.
Na een ietwat moeizame seizoensstart te hebben meegemaakt, staat Norris na een aantal sterke races nog maar op negen punten achterstand van zijn teamgenoot Oscar Piastri, die met 284 punten aan de leiding gaat in de strijd om het wereldkampioenschap.
De reden dat Norris ineens een stuk beter voor de dag komt, heeft mogelijk te maken met de nieuwe voorwielophanging die McLaren enkele maanden geleden introduceerde op de MCL39. Deze gaf Norris het vertrouwen in de voorkant van zijn bolide dat hij in het begin van het seizoen nog niet had.
Lees ook
Yuki Tsunoda moet zweten na uitspraken Red Bull-topman
Voormalige F1-baas komt met bizarre claim: 'McLaren komt in 2026 met moeite uit Q1'
Helmut Marko vreest voor exit Max Verstappen in geval van doemscenario
Norris doet onthulling over MCL39
Op de vraag van Motorsport Week of die nieuwe voorwielophanging voor meer snelheid heeft gezorgd aan zijn adres, was Norris tijdens het raceweekend op Silverstone duidelijk.
"Het is vrij lineair, ze zijn één-op-één, en een deel van mijn werk is proberen te bewijzen dat ze geen goed gevoel geven en proberen dat net zo goed te maken als wanneer ik me goed voel, maar dat zijn de lastigere momenten. Dus, China, dat soort dingen, over het algemeen zijn circuits met meer front-limiting circuits waar je meer op gevoel van de besturing vertrouwt", vertelde Norris.
"Daar heb ik dit jaar wat meer moeite mee gehad en dat zijn de momenten waarop ik het meer moeilijk heb gehad. Circuits die... en soms heb ik het goed gedaan, zelfs zoals Monaco, ik zat mezelf voor de gek te houden vóór Monaco. Enorm veel slijtage aan de voorkant, dat was vorig jaar verschrikkelijk. En vervolgens werd Monaco een van mijn beste prestaties dit seizoen", voegde de coureur uit Bristol toe.
"Dus er zijn genoeg gevallen geweest waarin ik erger had verwacht en ik heb het beter gedaan dan verwacht, maar de plekken die normaal gesproken front-limiting zijn, gewoon veel op de voorbanden leunen, vereisen een goed stuurgevoel, dat zijn over het algemeen de plekken waar ik het meer moeite mee heb", aldus Norris.
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties