Het was een typische Ferrari-race in Miami, waar het Italiaanse team het voor elkaar kreeg om beide coureurs over de zeik te helpen. Charles Leclerc startte de Grand Prix van Miami op de achtste stek, terwijl Hamilton vanaf P12 van start ging, maar door een gelukkig getimede virtual safety car konden beide coureurs een gratis pitstop maken.
Aangezien Hamilton op de harde banden was gestart, terwijl Leclerc op de mediums van start ging, had de Brit zachter rubber onder zijn Ferrari zitten richting het einde van de race. Dat zorgde ervoor dat hij sneller leek dan zijn teamgenoot en hij meerdere keren vroeg om van positie te wisselen.
Dat verzoek werd meerdere keren afgewezen door Ferrari, waarna de zevenvoudig wereldkampioen met zijn vuist op tafel sloeg. Tijdens de Grand Prix van China ging hij namelijk aan de kant voor Leclerc, waardoor hij had verwacht dat het team hem nu een gunst terug zou doen. Dat gebeurde echter niet, waardoor Hamilton nogal kwaad werd op de radio.
Ferrari wisselt coureurs alsnog
Uiteindelijk ging Ferrari toch overstag en besloten ze Leclerc en Hamilton om te wisselen, maar ook Lewis Hamilton kon niet wegkomen bij zijn teamgenoot, waarna juist Leclerc begon te klagen. Niet veel later kwam Ferrari weer op hun beslissing terug en vroegen ze Hamilton zijn plek weer af te staan aan Leclerc, waar de Brit duidelijk niet blij mee was.
Toen hij te horen kreeg dat Sainz slechts anderhalve seconde achter hem zat, zei Hamilton cynisch: 'Moet ik hem er ook maar voorbij laten?'. Het liet zien hoe gespannen de sfeer binnen Ferrari was, waardoor Hamilton werd gevraagd naar dit incident, na de race in Miami.
Lees ook
George Russell doet onthulling over Mercedes na gerucht over Max Verstappen: 'Toen Lewis hier was...'
Lewis Hamilton ontvangt fikse waarschuwing en krijgt laatste kans bij Ferrari
Hoe is de sfeer binnen Ferrari?
Als Hamilton terugkijkt op het gedoe bij Ferrari als het gaat om het wisselen van de coureurs, laat hij allereerst weten dat hij puur en alleen voor Leclerc wilde zitten omdat hij dacht dat hij meer snelheid had om voor Ferrari een goed resultaat te boeken: "Ik lag op P8 en ik kreeg een verse set banden, en ik had duidelijk meer snelheid dan de auto voor me, dus... op dat moment was het van: 'Oh, laten we er gebruik van maken. Laten we de Mercedessen inhalen. Het was allemaal krap. En er ging veel tijd verloren in het scenario dat we hadden", begint de Brit.
De zevenvoudig wereldkampioen kijkt dan naar alle commotie die er omheen ontstond en laat weten dat dat vooral zo was omdat het allemaal in het heetst van de strijd gebeurde. Intern zal het op rustig en kalm met elkaar besproken worden.
"Natuurlijk is het in het heetst van de strijd frustrerend. Maar we komen erop terug. We werken het intern uit en kijken hoe we het kunnen verbeteren. Ik weet zeker dat er wat lastige momenten zullen zijn. Daar ben ik ook niet bang voor. We zijn niet waar we willen zijn. Dat zullen we leren, dus... ja."
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties