Christian Horner blijft de komende jaren gewoon bij Red Bull Racing. Dat heeft de CEO van het Oostenrijkse team te kennen gegeven in een interview met Motorsport Italië. Dit zei Horner na een vraag of hij er weleens aan had gedacht om zijn huidige team te verlaten.
Sinds de overname van Jaguar Grand Prix in 2005, waarna het team als Red Bull Racing door het leven ging, is Christian Horner de teambaas. De Brit was bij de oprichting van het team en heeft meerdere mooie kampioenschappen behaald in die periode. Zeven om precies te zijn, door vier titels met Vettel te winnen en de laatste drie jaren met Max Verstappen. Hij denkt dan ook niet aan het verlaten van 'zijn' team.
Horner bevestigt bij Motorsport Italië dat hij in zijn carrière meerdere aanbiedingen heeft gehad van andere teams, maar dat zijn hart in Milton Keynes ligt. Hij voelt zich verantwoordelijk voor de medewerkers van Red Bull en wil daarom bij het team blijven.
"Het is altijd erg vleiend om een aanbod of blijk van interesse van een team te krijgen, maar mijn hart ligt hier. Ik ben hier vanaf het begin geweest, ik heb het team opgebouwd en ik voel een verantwoordelijkheid tegenover de mensen die er deel van uitmaken, de aandeelhouders en alle partners die we hebben. En tot slot geloof ik niet zo in verandering, ik denk dat stabiliteit enorm belangrijk is", aldus Horner. Dit is positief nieuws voor Verstappen, die onlangs duidelijk maakte dat hij het team bij elkaar wilde houden.
Lees ook
Christian Horner haalt 2021 aan om Max Verstappen te waarschuwen
Deze karaktereigenschap deelt Max Verstappen met de andere legendes van de Formule 1
2026 de grootste uitdaging
Hoewel Horner dus nog jaren bij Red Bull Racing wil blijven, betekent dit niet dat dit een garantie voor succes is. Daar zal het team heel hard voor moeten werken, zeker met de aankomende motorreglementen in 2026.
Vanaf dat seizoen zal Red Bull Powertrains voor het eerst de eigen motoren ontwerpen, bouwen en onderhouden, wat volgens Horner de grootste uitdaging is in de geschiedenis van het Oostenrijkse team.
"Absoluut, 100%. Het betekent dat we vanaf nul moeten beginnen en het moeten opnemen tegen Ferrari, Mercedes en Honda. We staan voor deze uitdaging als een aftakking van een groep die een energiedrankje produceert en verkoopt. We hebben een goede relatie met Ford, maar de motor wordt ontworpen en geproduceerd in Milton Keynes."
Plaats reactie
0 reacties
Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.
Bekijk alle reacties