F1 Nieuws

Max Verstappen over problemen in Imola: 'Eindigde bijna in de hoofdtribune'

Max Verstappen over problemen in Imola: 'Eindigde bijna in de hoofdtribune'
Red Bull Content Pool
F1 Nieuws

Max Verstappen over problemen in Imola: 'Eindigde bijna in de hoofdtribune'

Max Verstappen over problemen in Imola: 'Eindigde bijna in de hoofdtribune'
Red Bull Content Pool

Het raceweekend van Imola zit erop en Max Verstappen kan met trots terugkijken naar zijn zwaarbevochten eerste plek. Hoewel het aan het begin van de race vlekkeloos verliep, was het de harde band die flink roet in het eten van de RB20 gooide. Verstappen werd uiteindelijk 0,725 seconden eerder afgevlagd dan Lando Norris. Tegen Motorsport legt de Nederlander uit hoe het zo spannend kon worden aan het eind.

Verstappen vertelt dat hij zijn mediumband de hele race goed onder controle had, maar zodra de harde compound onder de RB20 werd geschroefd, ging het niet meer zo geboterd als voorheen. "Zodra die harde band eronder zat, na vijf tot tien rondes, begon ik mijzelf af te vragen of ik de race wel uit kon rijden. Het lukte me niet om de band in het juiste kader te houden. Het leek wel alsof ik op ijs aan het rijden was", zegt Verstappen.

"In bocht zeven (de Tosa haarspeldbocht) eindigde ik bijna in de hoofdtribune. Zo voelde dat op een moment tenminste. Het was erg moeilijk, ik moest constant hele rare racelijnen rijden", vervolgt de Nederlander.

In voorgaande races waren balans- of bandenproblemen geen ramp geweest voor Verstappen, maar sinds Miami ademt McLaren in de nek bij Red Bull Racing, die in Florida een paar hele goede upgrades hebben doorgevoerd. Volgens Helmut Marko wordt het dan ook een flink stuk spannender, de aankomende maanden.

Norris in zicht

Toen de problemen serieuzer werden voor Verstappen, zag hij Lando Norris in zijn MCL38 snel naderen. "Ik was bezig met overleven en opeens was Lando daar. Ik zag dat hij snel inliep, waardoor ik begon te twijfelen of ik hem wel achter mij kon houden. Maar als je zelf zo bezig bent met de balans, kun je niet zomaar ergens snelheid vandaan toveren. Je moet je vooral richten op zo min mogelijk fouten maken. Gelukkig waren we met onze achtervleugel erg snel op het rechte stuk", eindigt de winnaar van de Imola GP.

Net binnen

LAAD MEER ARTIKELEN

Plaats reactie

666

0 reacties

Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.

Bekijk alle reacties